Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 13 Oktober 2016

Krisis air Selangor semakin meruncing

Assalamualaikum...(^ ^)


Kesian sangat tengok bila ramai yang ada masalah air sejak loji di Semenyih tu ditutup akibat pencemaran. Hari² terpaksa bersabar tunggu bekalan air bersih sampai, pastu kena pulak angkut ke rumah. Kalau rumah teres takpelah, buatnya rumah flat yang takde lif tu jenuh jugak. 

Air adalah segalanya! Bagi Mas biarlah takde letrik dari takde air. Air kita nak guna untuk mandi, masak, basuh kain, ambil wuduk dan macam² lagi. Takde air ni bak takde duitlah, susah! 

Taska anak Mas kat Cyberjaya pun ada masalah air. Jadi sekarang tiap² pagi memang kena mandikan anak kat rumah. Kalau tak mandikan jawapnya sampai petang tak mandi. Melalaklah dia mandi pepagi buta pukul 5.30!

Tapi mujurlah kat kawasan perumahan Mas ada air. Banyak jugak kawasan perumahan kat Salak Tinggi tu ada masalah air tapi rumah Mas tak terlibat, syukur sangat! Jadi sekarang memang suruh anak² berjimat cermat gunakan air. Stok air pun kena simpan, mana tau terjadi apa². Kena bersedia sebab dengar kata ada lagi loji yang akan ditutup! 


Dalam kes ni pihak berwajib kena lebih cepat ambil tindakan supaya masalah krisis air ni tak berlanjutan. Tak boleh salahkan di antara satu sama lain, memang tak selesailah kes. Bekalan air pun kena sentiasa cukup supaya penduduk tak mengamuk.

Moga kes krisis air Selangor ni cepat selesai dan tindakan setimpal perlu dikenakan pada pihak yang akibatkan pencemaran tu!

3 ulasan:

  1. kak mas, kami dah 3 minggu air tak da, skrg ada pun slow jer.

    BalasPadam
  2. kak Mas,
    Bukan je pihak berwajib kena uruskan segera.
    Sikap rakyat Msia perlu diubah.

    BalasPadam
  3. ssh kan kalau ada mslh air ni..dh lama x bw sini :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com