Terkini dan Sensasi

Rabu, 19 Oktober 2016

Minggu Peperiksaan Akhir Tahun

Assalamualaikum...(^ ^)

2 minggu terakhir Oktober ni anak² sibuklah dengan Peperiksaan Akhir Tahun. Bukan anak² je yang sibuk, mamanya pun sama. Takdelah sibuk ulangkaji tapi sibuk berleter suruh ulangkaji, terutama dekat si Arfan!


Kakaknya minggu ni dah mula peperiksaan. Dia macam biasa tak perlu suruh ulangkaji, dah semulajadi rajin. Ikut mama dia ni! Kadang tengok pukul 5 pagi dia dah bangun sambung ulangkaji sebab dia sekolah sesi petang. Memang sebijik mama masa sekolah dulu, gen mak lebih ni. Hehehee!

Cuma sekolah Arfan mula minggu depan. Tapi Arfan ni kena kerahan sikit kalau bab ulangkaji, kena cakap banyak kali baru nak buat. Kalau cakap sekali "Arfan pergi ulangkaji!", memang tak dihiraukan. Pastu bila mama dah bangun dan angkat rotan baru dia nak gerak. Haishh geram jugak kadang tu! Tapi dah suruh bukan dia tak boleh buat cuma vitamin malas yang terlebih, ingat nak main je! 


Tapi apa pun tak cukup anak² je ulangkaji, kita ibu bapa kena doakan yang terbaik buat mereka. Walaupun kadang² mereka liat sikit nak ulangkaji Mas tetap doakan mereka terang hati bila jawap soalan peperiksaan. Tak dapat keputusan cemerlang pun takpe janji lulus semua matapelajaran. 

Moga anak² mama buat yang terbaik untuk Peperiksaan Akhir Tahun ni. Habis exam kita pergi bercuti! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com