Terkini dan Sensasi

Isnin, 14 November 2016

Gegar Vaganza 3 : Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhhhh minggu ni memang panas! Semua peserta memberikan persembahan yang kebabom, juri pun susah nak cari kesalahan mereka. Mantap, menyengat dan terbaik! Hampir Mas ingatkan tiada penyingkiran, namun tekaan meleset. Shidi Data terpaksa menamatkan perjuangan di pentas GV3. 


Walaupun tersingkir tapi dia dah sampaikan yang terbaik. Lagu Ratuku memang lagu kegemaran Mas dan Shidi nyanyikan dengan bagus serta gayanya yang tersendiri. Tapi kurang memuaskan hati juri agaknya yang membuatkan dia tersingkir! Apa pun moga dia terus berjaya di pentas hiburan. 

Persembahan terbaik milik siapa? Fuhhhh yang ni pun sukar nak buat pilihan, semua terbaiklah! Tapi yang terbaik antara terbaik adalah milik Gmie Screen dan Azharina. Gmie memang di luar jangkaan, setiap minggu persembahan dia sangat konsisten dan ada kelainan. Vokalnya yang unik, sengau² tu mampu membuatkan semua lagu yang dinyanyikan nampak perfect. Memang ada harapan untuk calon Juara ni! 

Menyanyikan lagu berhantu Berhenti Berharap, Azharina memang berjaya. Sampai ke jiwa, menusuk kalbu gitu! Memang layak dia menang persembahan paling menyengat minggu ni.


Minggu depan dah masuk Konsert Kelima dan para peserta pun tinggal 8 orang. Di konsert ni temanya adalah RockDut! Wow satu lagi tema favourite, tak sabar nak tengok mereka bergelek dangdut dan rock kapak gitu.

Pilihan lagu minggu hadapan dimulakan dengan Nabil & Jihan yang akan menyanyikan lagu Pencuri Hati (Ayda Jebat). Haaaaa menari sakanlah diaorang! Ini pulak pilihan lagu untuk para peserta. 

Azharina | Kejoraku Bersatu (Search)
Zarul | Fantasia Musim Cinta (Iwan)
Gmie Screen | Titian Perjalanan (XPDC)
Intan Sarafina | Selamat Jalan Romeo (Ramlah Ram)
Siti Sarah | Senggol Senggolan Cubit Cubitan (Mas Idayu)
Nora | Rindu (Amelina)
Zur Eda | Ah Rindu Lagi (Amelina)
Ameng | Gali Lobang Tutup Lobang (Roma Irama)

Wahhh semua lagu best. Tak sabar nak tengok Ameng gelek dangdut, hehehee!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com