Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 15 November 2016

Resepi Green Juice

Assalamualaikum...(^ ^)


Ramai pulak kawan² tanya apa resepi nak buat Green Juice ni. Sebenarnya banyak resepinya tapi Mas buat yang paling mudah dan ikut selera tekak Mas. Janji Mas boleh minum dan telan! 

Bahan² untuk Green Juice versi Mas
Sebiji Epal Hijau
Sebiji Timun Jepun
Sebiji Lemon (kupas kulit)
Sebiji Brokoli
2 batang Seleri


Semua bahan² ni Mas hanya kisar guna blender je. Masa kisar tu tambahlah secawan air kosong supaya senang hancur. Mas tak tambah gula ye kawan², hanya sayur tu sahaja! Pastu memang tak tapis pun, minum je terus. Ikut bahan² yang Mas bagi tu boleh dapat 3 botol Green Juice.

Mas amalkan minum Green Juice ni untuk sarapan dan lunch, kadang minum jugak untuk dinner. Kalau rajin Mas akan sediakan jam 5 pagi sebelum pergi kerja, jadi tak perlu letak dalam peti ais sebab jus masih segar. Kalau malas Mas siapkan malam sebelum tidur, jadi kena simpan dalam peti ais. Esoknya dah sedia untuk diminum!

Itu sajalah resepinya, bolehlah kawan² cuba. Banyak lagi resepi jus lain yang kita boleh buat, bukan takat Green Juice sahaja. Tengok blog ni, www.juicepulse.com. Banyak resepi jus yang sedap², nanti Mas pun nak cuba!

5 ulasan:

  1. Balasan
    1. rasa sayur dan masam² gitu sebab ada lemon..

      Padam
  2. nampak sedap tapi dkna tak boleh telan...huwaaaaaa....

    BalasPadam
  3. Ini kalau letak yogurt dan jus buah pun boleh kan. Nak bagi tutup rasa sayur tu :)

    BalasPadam
  4. Terima Kasih for sharing the info- azwiusa

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com