Terkini dan Sensasi

Sabtu, 12 November 2016

Tak layan dah Muzik-Muzik

Assalamualaikum...(^ ^)


Kalau dulu Muzik-Muzik ni rancangan kegemaran Mas. Kalau tak silap masa tu setiap hari Sabtu jam 5 petang. Memang tak sabar tunggu setiap minggu nak tengok lagu mana yang duduki tempat pertama dan lagu mana yang terkeluar. 

Pastu masa tu ada 3 kategori, Irama Malaysia, Pop Rock dan Balada. Haaaa best kan? Bila separuh akhir je dah berkira² lagu mana yang akan masuk final untuk setiap kategori. Yang bestnya ada lagu terbaik untuk setiap kategori, ada persembahan terbaik, ada vokal terbaik dan Juara Lagu. 

Artis² yang bertanding pulak best², terutamanya artis berkumpulan. Teringat lagi masa zaman band Search, Wing, Exist, Slam, dan Spider masuk bertanding, fuhhh memang layan giler. Artis Balada pulak Ziana Zain dan Siti Nurhaliza, memang sentiasa rebut takhta juara. Irama Malaysia pulak sentiasa ada saingan sengit antara Noraniza Idris dan Siti Nurhaliza. Langsung tak bosan, sentiasa nanti Anugerah Juara Lagu ni setiap tahun!


Tapi sekarang dah semakin hambar! Lagu² yang masuk bertanding pun dah kurang menyengat. Dah takde kategori Balada ke, Irama Malaysia ke atau Pop Rock. Sekarang cuma ada tempat pertama, kedua dan ketiga, pastu Juara Lagu. 

Artis yang bertanding kebanyakkannya artis baharu yang baru ada satu album dan satu single. Lagu pulak takdelah popular dan menyengat sangat! Bosanlah lagu² yang masuk Muzik-Muzik sekarang.

Jadi maaflah, memang tak layan dah Muzik-Muzik ni. Lagu yang masuk final pun Mas tak tahu. Baik layan Gegar Vaganza, best!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com