Terkini dan Sensasi

Rabu, 28 Disember 2016

Airis dah tamat taska

Assalamualaikum...(^ ^)

Jumaat lepas adalah hari terakhir Mas hantar Airis ke taska. Minggu ni Mas biarkan dia duduk di rumah, kebetulan babahnya bercuti sampai 30hb. Pastu Mas nak dia habiskan masa dengan kakak dan abang, terutama kakaknya. Yelah 2/1/17 Atikah dah masuk asrama, jadi lepas ni susah sikit dia nak jumpa kakak. Mesti hari² tanya nanti, maklumlah itulah kawan rapat dan kawan gaduh.


Pengalaman selama 4 tahun di taska, alhamdulillah semuanya baik² je. Memang takde masalah serius yang Mas hadapi. Lagi pun tuan punya taska tu isteri bomba jugak, Mas kenal rapat dengan dia dan suaminya. Masa hari terakhir tu sedihlah jugak sebab dari usia Airis 5 bulan di taska tu. Di situlah dia membesar dan bergaul dengan kawan² dan cikgu². Pastu dialah orang pertama yang selalu jejak kaki ke taska seawal jam 6.45 pagi. Mesti lepas ni cikgu² akan rindu dengan dia, takde dah Airis ketuk pintu dan bagi salam awal² pagi.

31/12/16 ni pulak Hari Orientasi dia di Tadika PASTI. Dia memang dah teruja sangat nak pergi sekolah. Hari² tanya bila Airis boleh pergi sekolah macam kakak dan abang. Lagi dia seronok bila kasut, beg dan baju sekolah dah beli. 

Habis dah bab hantar anak ke taska dan Mas keluar rumah seawal jam 6.15 pagi. Lepas ni kalau ada rezeki giliran adik Airis pulak, hehehee! 


Siap suruh ambik gambar kenangan depan taska, siap bantal busuk tu. Lepas ni tak boleh dah bawak bantal busuk pergi sekolah ye Airis, hehehee!

1 ulasan:

  1. ha'ah bila dah masuk sekolah bantal busuk dah kena tinggal la airis..bawak beg sekolah je

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com