Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 29 Disember 2016

Azam tahun baru

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh nak masuk tahun baru dah. 

Azam tahun lepas tak tercapai lagi ni, camne? Alaaa bawak ke tahun barulah, moga tercapai. Dah nak masuk 3 tahun tak tercapai jugak azam aku ni!


Haaa bila nak melangkah je ke tahun baru setiap orang pasti dah tanam azam baru dalam diri. Tapi janganlah jadi macam kes kat atas ni, bertahun² azam yang sama tak tercapai. Yelah tak sungguh² dan tak letak komitmen yang tinggi, camne nak tercapai kan? 

Bagi Mas mudah je, tetapkan satu azam je. Bila dah capai sebelum penghujung tahun bolehlah tambah lagi satu azam baru pulak. Tapi dengan syarat ianya boleh dicapai, kalau rasa tak boleh tak perlulah kan? Pastu pastikah azam tu kita mampu lakukan dan mampu capai hingga berjaya! 

Bagus sebenarnya kita tetapkan azam ni, barulah kita akan berusaha nak dapatkannya. Kalau tak kita asyik hangat² taik ayam je, buat separuh jalan dah putus asa! Dengan adanya azam tu kita akan ada target dan matlamat, jadi sudah tentu kita berikan komitmen yang tinggi padanya. Bila dah capai ia satu kepuasan dan bonus!


Apa azam tahun baru kawan²?

Azam Mas nak sambung capaikan target berat ideal 60kg tu, masih tak capai² lagi. Sekarang statik je kat angka 65kg. Pastu nak menabung untuk bawak husband dan anak² pergi melancong ke luar negara. Harap sangat kedua² azam ni tercapai dan Mas konsisten melaksanakannya.

3 ulasan:

  1. Gogogo kak mas...semoga impian sis segera tercapai...cayalah lah kak mas..

    BalasPadam
  2. azam 2016 saya pun ntah ke mana-mana..hehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com