Terkini dan Sensasi

Jumaat, 30 Disember 2016

Perbelanjaan asrama Atikah

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaaaa minggu ni memang minggu duit, duit dan duit! 

Sekelip mata je beratus² dah habis demi persekolahan anak². Nak buat camne kan, semuanya untuk pelajaran mereka. Jadi kenalah kita usahakan sehabis baik untuk sediakan semua keperluan tu! 


Mas terasa sikitlah tahun ni sebab dah 3 orang bersekolah kan? Pastu ditambah lagi kakak Atikah nak masuk asrama. Pertama kali anak masuk asrama, jadi tiada pengalaman. Mula² terkejut ala² cipan jugak bila tengok yuran yang kena bayar dan keperluan barang² yang kena beli. Cecah dekat RM2k jugak! Tapi nasiblah yuran ni boleh bayar secara ansuran, kalau tak rasa sesak nafas jugak. 

Cuma barang² keperluan je yang kena beli awal. Nampak je sikit tapi dekat RM200 jugak. Jadi sebab itu kita kena ada sedikit simpanan untuk anak², nak harapkan dapat sedebuk duit memang susah. Tapi kalau takde simpanan kena ada pendapatan sampingan, nak harapkan gaji je memang tak cukup. 


Alhamdulillah Mas dapat uruskan dengan lancar, ada rezeki untuk Atikah dari kerja part time husband dan dari Mas berblog.  Dapatlah beli barang² keperluan dia untuk ke asrama. Sekarang bab barang peribadi semua dah lengkap, tinggal beli barang² keperluan asrama dan bayar sikit yuran asrama.

Fuhhh lap peluh dan tengok duit dalam dompet, hehehee!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com