Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 24 Januari 2017

Amalan minum Green Juice

Assalamualaikum...(^ ^)


Sejak tahu apa itu Green Juice dan tahu cara nak buat memang ia dah jadi amalan Mas minum setiap pagi. Sebelum ambik apa² sarapan inilah yang diminum. Automatik dah minum sebotol ni rasa segar dan kenyang sangat, kadang tak perlu ambik sarapan dah. 

Tapi bila dah amalkan minum, janganlah berhenti. Nanti badan akan rasa lain macam je. Mas pernah berhenti seminggu minum, masa tu malas betul nak buat. Kesannya bila bangun pagi badan rasa letih lesu sangat, padahal tak penat pun. Pastu bila kat pejabat asyik mengantuk, pukul 10 pagi dah mula menguap tak henti². Rasa lemah dan tak bermaya je!

Masa tu terfikir jugak sebab apalah ye. Pastu Mas mula kembali minum Green Juice, terus rasa camtu hilang. Bangun pagi rasa segar, tak rasa mengantuk pun di pejabat walaupun tidur lewat, lebih bersemangat dan rasa sihat je. Rupanya memang tak boleh berhenti apa saja amalan sihat yang dah kita amalkan. Dah sebati dengan tubuh badan kita, sekali skip akan terasa perubahan. 

Jadi kita kena terus amalkan yang sihat kalau nak kekal sihat. 

4 ulasan:

  1. Pernah beli ready made. Sedap gak!
    Cuma belum lagi praktikkan minum setiap hari

    BalasPadam
  2. sistem badan dah boleh terima kan,tu yang rasa lain tu bila berhenti...

    BalasPadam
  3. Memang kena istiqamah betul utk bg badan seronok amal yg baik...best yer hargai bdn mcm ni...

    BalasPadam
  4. Done blogwalking and follow ur blog.

    Regards,
    penselduabee.com

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com