Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 10 Februari 2017

Pilih untuk 100% sihat

Assalamualaikum...(^ ^)

Ada sesetengah orang selalu beranggapan yang mereka dah cukup sihat, jadi tak perlu jaga pemakanan sangat atau buat detox ke. Salah sama sekali anggapan itu, jangan anggap kamu dah 100% sihat. Kurus atau gemuk ke, tetap kena jaga pemakanan, buat detox dan bersenam. 


Banyak Mas dengar ada orang yang tinggi kolestrolnya dan banyak toksin dalam badan walaupun mereka sihat. Sebabnya mereka makan apa saja tanpa dikawal. "Aku takde penyakit jadi tak salah aku makan apa saja". Jangan, pemakanan itulah yang boleh mengundang pelbagai masalah dan penyakit. 

Sepatutnya kita jangan malas jaga kesihatan dan tak kira kita bersaiz camne pun, pemakanan kena selalu jaga dan amalkan diet seimbang. Pastu sebulan sekali buat detox, minum jus sayur setiap hari untuk buang toksin dalam badan. 

Masa Mas gemuk dulu selalu jugak beranggapan, "Alah takpelah aku gemuk janji aku sihat, takde penyakit apa² pun". Salah sebenarnya anggapan Mas tu, tak semestinya takde penyakit kita sihat. Kita tak tahu setinggi mana kolestrol dalam badan kita, sebanyak mana kandungan toksin yang ada dalam tubuh badan kita. Jangan anggap fizikal kita sihat dah tentu dalaman kita jugak sihat kan? Jadi bila dah berjaya kurus ni, Mas tetap amalkan yang pemakanan seimbang supaya betul² sihat.

Ingat walau kita kurus ke atau gemuk ke, biarlah pilih untuk 100% sihat! 


1 ulasan:

  1. simple ja makanan dalam bento, tapi serius nampak mcm sedap... rasa mcm nak makan la jugak...cheers.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com