Terkini dan Sensasi

Isnin, 3 April 2017

Seronok tengok anak² bersukan

Assalamualaikum...(^ ^)

Sabtu lepas tadika Airis sertai Hari Sukan Pasti peringkat daerah Sepang, Mas dan husband berpeluang pergi tengok. Haaa ni nak ingatkan, kita sebagai ibu bapa kalau anak² ada menyertai acara sukan wajiblah pergi tengok. Bagi sokongan dan semangat sikit kat anak² tu walaupun hanya sukan peringkat tadika je. Kalau kita ada tu mesti mereka akan gembira dan lebih semangat nak bertanding.


Sampai je kat padang tu memang meriah sangat, anak² pun semuanya dah teruja nak beraksi. Walaupun pada mulanya hujan turun agak lebat tapi langsung tak patahkan semangat mereka, semacam je nak teruskan pertandingan. Bila hujan dah kembali reda semua pertandingan rancak dijalankan, ada 3 acara je iaitu bola sepak, bola jaring dan lari berganti². 

Airis masuk acara bola jaring, jadi GS. Fuhhh dasat jugak anak mama ni, jadi shooter tu. Tapi biasalah anak² seusia 5 dan 6 tahun main, memang boleh terhibur kita tengok. Ada yang seronok dan teruja nak main, dan ada jugak yang berdiri tegak macam tiang gol je. Bila cikgu jerit suruh lari dan rebut bola barulah bergerak, hehehee! Haaaaa mak ayah kat luar memang tergelak²lah tengok aksi anak masing², memang terhibur sangat. Tapi Mas memang respek sikap anak² ni, walaupun mereka bukanlah pandai sangat main tapi semangat kesukanan tu sangat kuat.



Mas tengok jugak acara bola sepak bagi anak² lelaki, hadoiii memang sakit perut gelak. Pelbagai ragam dan aksi lucu dari mereka. Tapi ada jugak yang berbakat walaupun baru berusia 6 tahun, pandai gelecek bola dan jaringkan gol. Seronok tengok tau, memang bersemangat mereka main untuk menang. Tadika Pasti Airis memang naib johan untuk acara bola sepak, tahniah buat anak² hebat ni. 


Mas tengok Airis pun seronok dan gembira sangat dapat masuk acara sukan. Walaupun pasukan bola jaring dia takde rezeki memenangi hadiah, yang penting semangat dan keyakinan dia nak bersukan tu kita harus puji dan bagi sokongan

4 ulasan:

  1. Seronok kan dapat bagi sokongan pada anak-anak kita..

    BalasPadam
  2. seronok tengok kanak² ni bersukan,,gembira je diorang kan
    ~ Kisahsidairy~

    BalasPadam
  3. assalamualaikum mas...wah !! seronoknya tengok anak2 bersukan kn...:)
    ** Mama Maszull

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com