Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 20 April 2017

Tak boleh makan ikan

Assalamualaikum...(^ ^)

Simtom orang mengandung ni kadang² pelik kan? Mas yang dah 5 kali mengandung pun terasa pelik dengan simtom² tu, kadang tertanya kenapa boleh jadi camtu? Hahahaa, Mas yang mengandung Mas sendiri pulak yang hairan. 

Mas ni bila mengandung simtom yang paling teruk biasanya alahanlah, awal 3 bulan pertama tu memang seksa sikit. Yang paling seksa bila apa pun tak boleh nak makan dan telan, sedih wooo! Tapi bila dah masuk trimester kedua alahan tu dah beransur pulih, cuma bab makan tu ada jugak lagi benda² yang tak boleh diterima oleh tekak. 


Salah satu yang tak boleh makan ialah ikan, apa² jenis ikan pun. Bila masuk je dalam mulut tetiba rasa loya nak muntah, pastu macam bau hanyir. Padahal ikan tu tak hanyir pun! Macam hari tu balik kampung, berialah beli ikan patin sebab teringin sangat nak makan. Tapi bila dah ada langsung tak sentuh, tengok ikan tu pun rasa nak muntah. Keras kejung dah ikan tu dalam peti ais, husband pun hari² dok tanya bilalah ikan tu akan dimakan. Hahahaa!

Rasa macam tak cukup zat pulak bila tak boleh makan ikan ni, padahal ikanlah Mas punya kegemaran. Hanya telur  je boleh telan, ayam pulak memilih jugak. Ada jenis² masakan je yang boleh telan, hadoiii mengada betul mengandung kali ni. Hehehee! 

4 ulasan:

  1. Dulu julia tak boleh makan ayam...asal makan je rasa plastik...bila tgk kondisi kak mas haa baru faham kenapa bila benda yg kita suka makan akan jadi sebaliknya...hehhe enjoy pregnant life sis...

    BalasPadam
  2. Sama macam Kak Sue, kalau mengandung memang teruk alahan..huhuhu..

    BalasPadam
  3. uishh..dasytt..nasib nad boleh makan semua..hehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com