terkini dan sensasi

Rabu, 31 Mei 2017

4 tahun tak ke bazar Ramadhan

Assalamualaikum...(^ ^)

Tiap kali puasa bazar Ramadhan lah yang dinanti²kan oleh semua. Mana taknya, disitulah terdapat pelbagai pilihan lauk pauk, kuih muih dan air aneka perisa. Bagi yang tak sempat masak di rumah pastinya juadah di bazar Ramadhan menjadi pilihan.


Dedulu Mas jugak pengunjung setia bazar Ramadhan setiap kali puasa, memang membeli je lauk pauk dan kuih muih untuk buka puasa. Walaupun kadang² ada jugak juadah yang kurang kena dengan selera bila dah beli, tapi sebab malas nak memasak maka telan jelah. 

Tapi sejak tahun 2014 Mas nekad nak masak sendiri juadah berbuka untuk husband dan anak², maka terus tak jejak dah kaki ke bazar. Kalau pergi pun mungkin sekali atau 2 kali, itupun kadang balik tangan kosong je. Kadang tu beli kuih muih je sebab tak sempat nak buat. Selebihnya memang masak je juadah yang mudah dan ikut selera kami anak beranak. 


Kiranya masuk tahun 2017 ni dah nak 4 tahun Mas tak jejak kaki ke bazar Ramadhan, fuhhh lama jugak tu! Ada jugak yang cakap rugilah tak pergi bazar, setahun sekali je merasa. Bagi Mas tak rugi mana pun sebab bukan ada yang istimewa sangat pun kat bazar tu, kalau nak membeli pun biasanya husband je yang pergi. Lagi pun kebanyakan lauk pauk yang dijual oleh peniaga sama je, kadang tak banyak pilihan pun.

Pastu ada jugak segelintir peniaga menjual makanan yang tak berkualiti, contohnya makanan basi. Mas pernah terkena sekali beli lauk, bila nak makan je waktu berbuka lauk tu dah basi. Rasa kecewa jugak sebab kita dah beli kan, jadi sejak tu lebih baik Mas masak sendiri. Kalau teringin nak beli di bazar hanya beli kuih sahaja. 

Korang camne, suka ke pergi bazar Ramadhan atau sama seperti Mas.

7 ulasan:

  1. sama la anum pun masak sendiri

    BalasPadam
  2. rajin kak mas masak, masak sendiri ni jimat

    BalasPadam
  3. itu lebih baik ekceli..lebih terjamin dalam byk aspek

    BalasPadam
  4. Kalo mummy memang kena pi selalu sbb depan rumah kan.. Tapi tak beli apa pun kuih2 je ngan air tuk hero kecik.. Layan kan aje.. MEnu utama biasanya masak sendiri je..lebih puas untuk dimakan.. :D

    BalasPadam
  5. sedapnya .. qaseh tak g lagi bazar ramadhan sobss

    BalasPadam
  6. saya pergi weekend je ...hari kerja memang xla...sesak dan padat ngan manusia

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com