Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 9 Mei 2017

Bila Airis semakin manja

Assalamualaikum...(^ ^)

Lagi 6 bulan jadi kakaklah dia, memang tak sabar sangat dah tu.  Hari² mesti dok tanya, "Mama bila baby nak lahir, lambat lagi ke?"


Tapi sejak nak ada adik ni, sikap manjanya tu yang terlebih pulak. Kadang tak turuti apa dia nak mulalah merajuk dan menangis. Pastu nak pujuk punyalah susah, kena janji macam² barulah berjaya. 

Cuma manjanya ni lebih kepada babah, dengan mama kurang sikit. Manja dengan mama bila kena marah dengan babah je, hehehee! Sekarang tidur pun lebih suka dengan babah, kalau babahnya tak keje syif malam memang tidur berdua kat ruang tamulah. Mama tidur sorang² dalam bilik, huhuhuu! Bila tanya, "Airis tak nak teman mama tidur dalam bilik ke? Sian mama tidur sorang²." Laju je dia jawab, "Mama kan tidur dengan baby dalam perut tu!" 

Hahahaa, bijak anak mama ni! Tapi Mas tak kisah pun dia nak manja lebih² sebab rasa macam cepat sangat dia membesar. Dulu 7 tahun tunggu nak dapatkan dia, jadi memang dia terlebih manjalah sikit dari kakak dan abangnya. Lagi pun tak puas lagi rasanya manja²kan dia macam baby. 


Jadi biarlah kan anak² nak manja terlebih dengan kita masa masih kecil ni. Dah besar susah dah nak bermanja, malulah mama kitaorang dah besar. Setakat nak borak gelak² tu boleh lagi tapi nak peluk gomol² tu tak mau dah mereka. Masa tu pasti kita akan rindu saat manja dengan mereka masa kecil².

Hurmmm, sebaklah pulak! Cepatnya anak² mama membesar.

2 ulasan:

  1. singgah selasa
    hari ini x berapa sihat
    keep in touch

    BalasPadam
  2. mengundang naga kalau manja blebihan ni. hahahahaha

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com