Terkini dan Sensasi

Isnin, 12 Jun 2017

Rafael Nadal juarai Terbuka Perancis kali ke-10

Assalamualaikum...(^ ^)

Dulu Mas tak minat pun tengok sukan tenis ni, kalau ada kejohanan dunia pun memang tak pernah menonton. Tapi Mas minatlah pemain² tenis handal dunia seperti Pete Sampras, Roger Faderer, Rafael Nadal dan Novak Djokovic . Selalu jugaklah ikuti perkembangan mereka walaupun tak pernah menonton mana² perlawanan tenis.

Pastu ada sekali tu husband ajak Mas menonton perlawanan tenis. Dia cakap seronok main tenis ni, sekali dah tonton mesti akan minat. Betullah kata husband, sejak dia ajak tengok tu terus terminat. Lagi² bila dah faham cara permainan tenis ni, camne mata dikira dan corak permainannya. 


Salah satu kejohanan yang Mas suka tengok ialah Terbuka Perancis di gelanggang tanah liat Roland Garros. Dikatakan gelanggang ini adalah yang tersukar buat pemain berbanding gelanggang biasa. Hanya yang mahir dan berpengalaman sahaja mampu bertahan hingga ke peringkat akhir. Dan pemegang juara terbanyak di Roland Garros ini adalah Rafael Nadal, 9 kali dia menjuarai Terbuka Perancis (tahun 2005, 2006, 2007, 2008, 2010, 2011, 2012, 2013 dan 2014).

Pastu semalam dia telah menjuarai Terbuka Perancis buat kali ke-10 setelah berjaya mengalahkan Stan Wawrinka di peringkat akhir. Mas tak ketinggalan menontonnya, dari mula hingga akhir. Ternyata Nadal memang hebat beraksi di gelanggang tanah liat tu, 3 set berturut² dia menang. Fuhhh memang terbaiklah dia, bukan senang nak pegang gelaran juara sebanyak 10 kali di gelanggang yang sama. 

Tahniah Rafael Nadal, moga terus cemerlang! 


1 ulasan:

  1. tak dinafikan nadal salah sorang lagenda tenis dunia

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com