Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 29 September 2017

Rezeki menyebelahi Airis

Assalamualaikum...(^ ^)

Ya Allah tak tahu nak cakap camne, rasa syukur dan gembira sangat! Betullah orang kata rezeki tu tak akan salah alamat kalau ia memang dah ditakdirkan untuk kita, jangan putus asa dan sentiasa berdoa je. Alhamdulillah Allah bantu Mas dan permudahkan urusan anak².

Apalah berita gembira ni kan? Mas kan pernah kongsi cerita yang rayuan tak berjaya untuk Pra Sekolah Airis, masa tu memang dah kecewa sangat dan anggap memang takde rezeki Airis nak masuk Pra Sekolah. Tapi bersyukur jugak sebab diterima masuk ke Tadika Kemas, jadi memang akan hantar dia bersekolah di situ je. 


Tapi rezeki menyebelahi Airis, sekali cikgu Pra Sekolah whatsapp husband beritahu suruh datang taklimat pada 28/9/2017. Husband pun pelik jugak masa tu sebab tak berjaya masuk tak kan nak datang taklimat pulak kan? Sekali cikgu tu maklumkan ada murid yang ibu bapanya menolak, jadi pihak sekolah maklumkan pada PPD untuk masukkan nama Airis sebagai calon menunggu rayuan diterima. Jika diterima maka dapatlah Airis masuk pra, jadi kami kena tunggu masa hari taklimat tu.

Semalam husband pergi je taklimat, dapat atau tak belum tahu lagi masa tu. Bila dah sampai ke sekolah terus maklumkan guru bertugas dan dia beritahu, "Ya Encik, Airis dah berjaya diterima ke Pra Sekolah SK Salak ni! Kami dah masukkan dia dalam Kelas Gemilang." Fuhhh gembira tak terkata Mas bila husband whatsapp beritahu rayuan Airis berjaya, dapat jugak dia masuk Pra Sekolah. Dia pun seronoklah, tak sabar sangat nak tunggu mula bersekolah tahun depan. 

Haaaaa lega seleganya bila semuanya dah selesai, kalau tak asyik dok fikir pasal persekolahan Airis je. Bolehlah mama bersiap sedia untuk bersalin dengan tenang, hehehee! 

 Terima kasih Ya Allah!

3 ulasan:

  1. Alhamdulillah, rezeki memang tak pernah salah alamat. =)

    BalasPadam
  2. rezeki Airis sempena nak dapat adik..hehe. Alhamdulillah

    BalasPadam
  3. alhamdulillah..airis belajar leklok ye

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com