Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 30 Oktober 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Pertama

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekali lagi rancangan hiburan yang Mas tunggu² bermula semalam, Gegar Vaganza 4 membuka konsert pertama dengan penampilan 12 artis yang pernah popular satu masa dulu. Tapi jujur Mas katakan artis² untuk GV4 ni tidaklah sehebat GV sebelum ni, cuma ada jugak 2-3 artis yang bagi Mas mampu memberikan saingan hebat di pentas GV4.

Setelah melihat konsert pertama semalam Mas dah ada peserta GV4 yang menjadi pilihan, iaitu Lan Kristal, Hazami, Aishah dan Liza Hanim. Walaupun Mas tak minat sangat artis² ni tapi kemantapan vokal mereka yang masih power hingga sekarang menarik minat Mas. Harap mereka berempat mampu memberikan saingan yang sengit dan persembahan terbaik hingga ke konsert akhir. Artis Indonesia si Firman tu pun sedap vokal dia, mampu berikan saingan jugak ni.


Artis² yang lain² tu bagi Mas mereka bagus jugak, tapi perlu berusaha gigih dan mantapkan vokal untuk kekal. Macam Aqasha, Mas memang minat dia tapi rupa saja tak mencukupi kalau vokal ke laut kan. Moga dia dapat berikan yang terbaik, penyeri tu sebab kacak. Hehehee! Raja Azura pulak, Mas tak berkenan langsung dengan dia. Bagi Mas dia tak sesuai jadi penyanyi, kalau pengacara tu bolehlah. Kita tengoklah nanti selama mana dia bertahan, moga dia dapat berikan yang terbaik.

Bab penganjur, pengacara dan juri Mas memang tak nak komen lebih, semua pun tahu kan setiap tahun camtu. Cuma kadang tu mereka kena kawal sikit sikap dan percakapan sebab ini rancangan langsung, budak² pun ada tengok. Mungkin niat mereka nak melawak tapi banyak yang menyimpang, jadi terlebih² pulak. Kita ni nak tengok rancangan nyanyian bukan rancangan lawak bodoh kan? Harap² minggu kedua nanti takdelah lawak camtu lagi ye!

Ok berbalik pada konsert GV4, macam biasa minggu pertama tiada penyingkiran dan semua peserta mara ke minggu kedua. Konsert minggu depan pasti akan lebih menguji kemampuan semua peserta sebab tiada lagi lagu sendiri yang dinyanyikan, lagu yang diberi bakal menguji kemampuan vokal mereka. Tema pada konsert kedua adalah Sekali Dengar Terus Melekat dan inilah pilihan lagu yang bakal dinyanyikan oleh mereka.

Aishah | Dingin (Ziana Zain)
Firman | Rindu Serindu Rindunya (Spoon)
Hazami | Setengah Mati Merindu (Judika)
Liza Hanim | Aku Hanya Pendatang (Frensisca Peter)
Lan Kristal | Karam (Zabarjad)
Tia Jinbara | Lagu Cenderawasih (Kris)
Elyana | Masih Cinta (Kotak)
Syura | Ku Pendam Sebuah Duka (Khadijah Ibrahim)
Ferhad | Harus Terpisah (Chakra Khan)
Aqasha | Aku (Jamal Abdilah)
Haida | Gubahan Rindu Puisi Syahdu (Fauziah Latif)
Raja Azura | Apa Yang Ku Cari (Endang S. Taurina)

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com