terkini dan sensasi

Selasa, 31 Oktober 2017

Nur Aiyra Annasya : 1 bulan

Assalamualaikum...(^ ^)

Genap 30 hari dah umur Aiyra hari ni, sekejap je dah sebulan. Alhamdulillah dia membesar dengan sihat dan takde masalah kesihatan, walaupun masa mula² lahir ada sikit masalah. Setakat hari ni dia masih menyusu susu mama sepenuhnya, syukur air susu banyak dan mencukupi untuk dia. 


Hari Khamis ni akan ke klinik untuk dapatkan imunisasi sebulan dan timbang berat badan, tak sabar nak tahu berapa kg dah dia. Dah terasa kalau dukung dia dan lenguh² lengan kalau dok pangku dia tidur. Masa umur Aiyra 20 hari, timbang masa tu 4.3kg berat dia. Ni rasanya dah naik sebab tengok semangat badan dia walaupun nampak macam kecik je.

Setakat ni perkembangan tumbesaran dia baik dan memberangsangkan, dah pandai senyum dan ralit kalau mama borak² dengan dia. Kepala dan badan dah keras dan tegap, senang dah nak pegang. Moga dia membesar dengan sihat seperti kakak² dan abangnya, itu yang mama babah tak sabar nak tunggu.

Kakak Airis tu lagilah, paling tak sabar tunggu adiknya membesar sebab nak main² dengan Aiyra.

5 ulasan:

  1. Eh macam sekejap je dah sebulan .. pipi tu geramnya

    BalasPadam
  2. eeeee geramnya budak dobot ni,tak sempat2 lagi nak pi tengok huhuuuu

    BalasPadam
  3. comelnya kak...hopefully next baby sha..baby gegurl..amin...boleh pakai reben...hihihi

    BalasPadam
  4. Tahniah sis for the cute baby.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com