terkini dan sensasi

Khamis, 12 Oktober 2017

Nur Aiyra Annasya

Assalamualaikum...(^ ^)


Hari ni dah 10 hari umur Nur Aiyra Annasya, puteri tembam kami tu. Kejap je masa berlalu, sedar² nanti dah nak masuk sebulan. Alhamdulillah Aiyra tak banyak ragam, senang je nak jaga dia. Kalau waktu siang dia hanya tidur dan bangun menyusu 2 jam sekali, kalau menangis pun bila diapers dah basah atau berak. Kalau waktu malam pulak dia tak meragam sangat, macam biasalah menangis bila nak menyusu atau diapers basah. 

Selain dari tu dia tidur lena je, cuma kadang tu nak tidur berpangku atau berpeluk. Kalau tak dia akan berjaga dan merengek² jugak, bila dapat tidur camtu syoklah dia. Tapi mamalah dok lenguh tangan pangku dia yang tembam tu, hehehee!


Perkembangan tumbesaran dia Mas tengok memuaskan, makin hari tengok dia makin tembam dan bulat. Menyusu pun bagus, setiap 2 jam sekali dan bila menyusu dalam 30-40 minit. Kadang mama kena makan lebih sikit sebab risau susu tak cukup untuk dia, maklumlah dia lahir besar. 

Moga si tembam mama, Nur Aiyra Annasya membesar dengan sihat. 

4 ulasan:

  1. Ishhh geramnya tengok pipi tuuuuu

    BalasPadam
  2. Ya Allah geramnya tengok pipi tu !

    BalasPadam
  3. Amboi tembamnya... Geram tengok baby tembam2 ni..

    BalasPadam
  4. tembammnya.. rasa geram nak gomol2.. huhu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com