terkini dan sensasi

Jumaat, 27 Oktober 2017

Ragam si Aiyra

Assalamualaikum...(^ ^)

Lagi 3 hari Aiyra akan berusia sebulan, cepat je kan? Rasanya baru lagi dia lahir ke dunia, boleh ingat lagi camne sakit melahirkan dia. Tapi alhamdulillah Aiyra anak yang mudah dijaga, dari lahir sampailah nak masuk sebulan ni dia memang tak meragam sangat. Mudah nak jaga dia setakat ni!


Kalau sebelah siang dia agak payah sikit nak tidur lena, mungkin sebab cuaca agak panas kan? Kalau nak bagi dia tidur lena tu kena tidur berpangku atas lengan atau letak atas kerusi goyang tu, dapatlah dia tidur dalam sejam lebih camtu. Pastu dia kuat menyusu, jadi memang setiap 2 jam akan bangun menyusu. Jadi agak payahlah nak tidur betul² lena berjam². 

Sebelah malam pulak dia tak banyak ragam, biasa jam 8 malam tu dia dah tidur lena. Nanti dalam jam 10 malam camtu dia akan bangun menyusu, begitulah seterusnya sehingga jam 4 pagi. Pastu lepas jam 4 pagi dia akan ajak mama berjaga, dah puas tidur agaknya. Cuma masa berjaga tu dia tak menangis tapi nak kita layan dan cakap² dengan dia, terpaksalah mama jadi burung hantu melayan dia. 


Nanti dalam pukul 6.30 pagi camtu dia akan mula ngantuk, bagi susu dan dia akan terus tidur sehingga jam 9 atau 10 pagi. Cuma sebelah malam tu, memang dia nak tidur berpangku atas lengan. Kalau tak tidurnya tak lena sangat, jadi memang lenguhlah lengan kiri kanan mama. Tapi takpelah janji dia tidur lena kan, lenguh pun lenguhlah. 

Itu jelah ragam Aiyra dekat nak usia sebulan ni, lepas ni tak tau lagi kan? Lain anak lain ragamnya, kita sebagai ibu kena sabar hadapinya. Biasalah tak lena tidur malam, jadi burung hantu dan kadang makan pun tak sempat, semuanya demi anak!

4 ulasan:

  1. geram dekat aiyra...!!comel sesangat!

    BalasPadam
  2. assalamualaikum aiyra... tembamnya kamu

    BalasPadam
  3. Alolololo nak berpangku ats lengan..lenguh ler lengan ibu ..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com