Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 27 November 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Kelima

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila Elyana tersingkir di konsert kelima ni siapa sangka dia dedahkan mengenai penyakit kanser yang dihadapinya dah bertahun. Fuhhh kuat semangat dia kan, walaupun sakit masih mampu masuk bertanding di GV4. Tak nampak langsung dia menderita kanser! Tapi bila dia bagitau tu janganlah kita anggap dia nak raih simpati, mungkin dia nak bagi semangat pada pesakit kanser lain supaya jangan mudah mengalah. Moga dia terus diberi kesihatan untuk meneruskan kerjaya nyanyiannya.


Berbalik pada konsert semalam, bagi Mas masih belum ada wow lagi dalam persembahan beberapa peserta. Macam Hazami, Aqasha, Tia dan Firman, suara mereka memang sedap tapi bila menyanyikan satu lagu tu belum betul² memukau. Begitu jugak dengan Syura dan Liza Hanim, suara A++ tapi kadang ada persembahan tu biasa² je.

Tapi berlainan dengan Aishah dan Lan Kristal, setiap minggu mereka berdua ni sentiasa cipta kelainan dalam persembahan. Tidaklah asyik berada di zon selesa je, sentiasa cuba beri yang terbaik. Vokal jangan cakaplah memang power, terutama Aishah. Semalam sedap sangat dia nyanyikan lagu Menghitung Hari tu, terpukau juri jemputan. Lan pulak dapat lagu Ziana Zain, dan ramai tahu susah sikit nak nyanyi lagu Ziana kan? Tapi Lan terbaik semalam, Sangkar Cinta tu umpama lagu dia.

Minggu depan dah masuk suku akhir, 8 lagi peserta akan berentap untuk ke konsert separuh akhir. Harap peserta akan berikan persembahan yang lagi memukau dan lain dari lain, Mas nak jugak terpukau! Dengan tema Jangan Kata Tak Tahu, para peserta akan nyanyikan lagu² yang sedang hits dan pernah hits. Ini senarai lagunya, semua tahu kan?

Aishah | Tergantung Sepi (Haqiem Rusli)
Liza Hanim | Warkah Untukku (Ara)
Syura | Kau Tetap Dalam Anganku (Azie)
Firman | Terakhir (Sufian Suhaimi)
Hazami | Jampi (Hael Husaini)
Lan Kristal | Pahit Akan Manis Akhirnya (Ukays)
Tia Jinbara | Bayang (Khai Bahar)
Aqasha | That's Why You Go Away (Micheal Learns To Rock)

Wahhh semua lagu menarik, terutama lagu MLTR tu. Aqasha pulak yang nyanyikan, harap bestlah!

4 ulasan:

  1. Tak sabar nak tunggu next week tapi sedih bila tahu Elyana sakit

    BalasPadam
  2. siannya elyana. alaa lisa ta tengok online . biasatengok ulangan je huhu

    BalasPadam
  3. sedih dengar pengumuman elyana masa ni.. lama dia pendam sorang2

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com