terkini dan sensasi

Isnin, 13 November 2017

Gegar Vaganza 4 : Minggu Ketiga

Assalamualaikum...(^ ^)

Setelah berada selesa di minggu pertama dan kedua, para peserta diuji kemampuannya di konsert ketiga dengan menyanyi lagu yang bukan dari genre mereka serta keluar dari zon selesa. Namun tak semua peserta mampu berikan yang terbaik, dan tuah itu tak menyebelahi Raja Azura. Akhirnya dia tersingkir setelah kurang menyakinkan juri dengan lagu Perhaps Perhaps Perhaps yang disampaikan, kurang menyengat gitu!


Tapi ada beberapa peserta telah membuktikan mereka mampu berikan persembahan terbaik dan kekalkan kemantapan vokal walaupun bukan lagu genre mereka, antaranya Liza Hanim, Lan Kristal, Haida dan Firman. Pastu Aqasha dan Hazami tak kurang hebatnya bila dapat menyampaikan genre dangdut dan joget dengan baik, kiranya mereka mampu keluar dari zon selesa.

Namun antara yang terbaik itu peserta lelaki dan wanita yang menjadi pilihan Mas yang telah berikan persembahan paling mantap adalah Firman dan Liza Hanim. Mulanya Mas ingat Firman tak dapat sampaikan lagu Zalikha tu dengan baik tapi sangkaan meleset, dia mampu nyanyikan lagu itu mengikut iramanya tersendiri. Liza Hanim pulak memang sentiasa konsisten, bukan senang nak nyanyikan Lagu Untukmu tu. Perlukan vokal tinggi dan lenggok suara yang berani, ternyata dia berikan yang terbaik.


Di konsert keempat nanti pulak kita bakal saksikan peserta berduet dengan artis pilihan melalui tema Berdua Lebih Baik. Masa itulah kita nak lihat mereka mampu kekalkan vokal dan momentum tanpa diatasi oleh duet masing². Kita tak naklah artis jemputan pulak overshadow persembahan mereka kan, jadi peserta kena buat yang terbaik. Inilah pilihan lagu di minggu keempat dan semua lagu best², memang tak sabar nak tengok!

Aishah & Sam Innuendo| Ceritera Cinta (Jaclynn Victor & Rio Febrian)
Liza Hanim & Hafiz Suip | Dirgahayu (Faizal Tahir & Siti Nurhaliza)
Elyana & Aepul | Aku Yang Tersakiti (Judika)
Syura & Bob | Selasih Ku Sayang (Datuk Ahmad Jais & Datin Rafeah Buang)
Haida & Ezad Lazim | Memori Daun Pisang (Amelina & Iwan)
Firman & Misha Omar| Biar Menjadi Kenangan (Reza Artamevia & Masaki Ueda)
Hazami & Azharina| Jangan Pisahkan (Dedi Dorres & Mayang Sari)
Lan Kristal & Siti Nordiana | Naluri Cinta (To'ki & Rohana Jalil)
Tia Jinbara & Aweera| Arjuna Mencari Cinta (Dewa 19)
Aqasha & Tomok | Cinta Ini Membunuhku (D'Masiv)

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com