Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 15 November 2017

Majlis Graduasi anak²

Assalamualaikum...(^ ^)

Mana² sekolah sekarang ni setiap kali habis persekolahan hujung tahun pasti ada Majlis Graduasi, bukan sekolah je tadika pun ada. Untung anak² sekarang kan, 5 tahun dah konvo dan merasa pakai jubah. Mak ayah tengok pun senyum lebar, terus update kat Facebook dan Instagram. "Wahhh anak mama baru 5 tahun dah konvo". Hehehee, macam diri sendiri yang buat ni!


Tapi bagus jugak pihak tadika dan sekolah buat camtu, sekurang²nya naikkan semangat anak² untuk belajar ke peringkat lebih tinggi. Bila dah merasa majlis graduasi di sekolah pasti mereka nak rasa jugak konvokesyen di peringkat universiti kan, itu baru yang betul² berharga. Sekali seumur hidup, tentu anak² tak nak lepaskan peluang! Dah merasa pakai jubah konvo olok² di tadika, tak kan tak nak pakai jubah sebenar di universiti nanti. 

Pastu kita sebagai ibu bapa kena jugak menghargai majlis graduasi anak² ni, seeloknya hadirkan diri. Sesibuk mana pun kalau anak² nampak muka mak ayah hadir ke majlisnya, dah tentu dia gembira. Jangan sebab ianya sekadar majlis konvokesyen peringkat tadika, ada segelintir mak ayah buat tak kisah je. "Alaaa konvo tadika je, bukan kat universiti pun!" Memang ada tau ibu bapa yang beranggapan camtu, tak menyokong langsung anak²nya. 


Macam Mas lagi suka hadir ke majlis graduasi anak², bangga weihhh. Dapat tengok anak² naik pentas dan terima sijil, seronok tengok pencapaian mereka. Cuma baru ni konvo Airis Mas tak dapat hadir sebab dalam pantang kan, sedihlah jugak. Hanya babahnya yang pergi dan whatsapp gambar je. Tapi Airis tak merasalah pakai jubah sebab dia baru 5 tahun, dia hadir konvo tu sebab tahun depan dia dah berhenti Pasti. Jadi cikgu minta jugak hadir, dan seronok sangatlah dia dapat hadiah. 

Mama babah pun seronok! Moga ada rezeki kami tengok anak² konvo kat universiti pulak nanti.

3 ulasan:

  1. anak farah pun baru je lepas konvo..seronok kemain lagi..tadika kemas

    BalasPadam
  2. owh, aah, airis dapat pra sekolah, xpe la...tunggu sarung jubah dekat U nanti...

    BalasPadam
  3. Seronok tengok anak-anak graduasi kan? Masa saya dulu takde lah nak merasa camni, haha

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com