Logo KBBA

terkini dan sensasi

Rabu, 27 Disember 2017

Aiyra dah pandai meniarap!

Assalamualaikum...(^ ^)

Memang Mas tak jangka, di usia dia 2 bulan 27 hari Aiyra dah pandai meniarap. Dialah yang paling cepat di antara adik beradiknya, kakak² dan abang semua umur 3 bulan lebih baru pandai. 


Dari usia dia 2 bulan Mas dah nampak tanda² dia nak meniarap, dia mengereng dan macam nak pusingkan badan. Masa tu terdetik dalam hati, "Ehhh cepat betul Aiyra ni, baru 2 bulan umur!". Tapi memang jangkaan tepat, cepat dia pandai. Mama apa lagi gembiralah bila dia dah pandai, tak sangka dah besar baby mama. Cepat betul masa berlalu!

Tapi kan kita sebagai ibu janganlah harapkan anak² cepat pandai buat sesuatu, bergantung pada diri bayi tu jugak. Ada bayi memang cepat pandai dan ada jugak yang lambat sikit, jadi tak perlulah risau. Kita ikuti je perkembangan tumbesaran dia, janji bayi kita sihat dan tiada masalah. Lambat dan cepat tu bergantung pada kepandaian bayi kita, yang penting dia akan pandai jugak kan? Tak perlulah nak bandingkan dengan adik beradik yang lain atau anak orang lain. 


Macam anak² Mas tak semua cepat pandai buat sesuatu tapi alhamdulillah mereka boleh buat dan tiada masalah. Kalau yang perempuan memang semua cepat, jalan cepat dan bercakap pun cepat. Yang lelaki lambat sikitlah! Tapi takpe Mas tak risau pun, janji dia normal dan membesar dengan sihat. 

Untuk Aiyra tahniah dah pandai meniarap, luas sikit permandangan kan?

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com