Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 25 Disember 2017

Bekalan wajib bawa

Assalamualaikum...(^ ^)


2 benda ni memang wajib bawa kalau nak jalan² kemana² sekarang, warmer dan ice box untuk EBM. Aiyra kan sebelah siang hanya menyusu gunakan botol je, jadi untuk biasakan dia kenalah gigih angkut benda² ni. Tak boleh bagi alasan leceh dan susah, lagi pun Mas dah biasa sejak zaman Airis dulu. Kemana saja 2 benda ni menemani, tak boleh tinggal kalau tak laparlah anak mama. 

Setiap kali berada di mana pun kami akan gigih cari plug soket untuk panaskan susu, walaupun di pasaraya atau hospital. Macam semalam kami pergi Ikea, tetiba Aiyra mengamuk nak susu. Terus tanya pekerja kat situ mana nak cari plug soket. Dah jumpa tu terus panaskan susu untuk dia, pastu ramai pulak yang tengok. Ada jugak yang bertanya kami panaskan apa, bila cakap EBM terus ada yang puji "Bagusnya, kemana pun tetap bagi anak susu ibu!"

Masa kat LWOT hari tu pun kami selamba je tumpang plug soket kat booth kedai makan. Kalau budak tu suruh bayar pun kami sanggup, asalkan dapat panaskan susu untuk Aiyra. Nasib budak yang kerja kat booth tu memahami, siap puji Mas bagus sebab jalan² pun tetap sediakan susu ibu untuk anak. 


Sebenarnya semua tu tak susah, janji kita nak buat. Kalau rasa leceh dan payah memang semua nampak susah, maka kita akan ambil jalan mudah. Ada jugak yang tanya, "Kenapa tak direct feeding je, kan senang!" Memang boleh kalau Mas tak bekerja, Mas buat camtu nak biasakan dia dengan botol. Nanti bila dah mula bekerja lebih kurang 10 jam Mas akan tinggalkan dia kat taska. Kalau Aiyra tak biasa dengan botol Mas jugak yang susah hati nak kerja kan?

Jadi biar Mas bersusah payah janji Aiyra mesra botol bila mama mula kerja, takdelah masalah nanti.

1 ulasan:

  1. hehe..kan..biasakan dia dgn botol walaupun susu ibu..bukan apa nanti gi kje x la susah dia

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com