Logo KBBA

terkini dan sensasi

Selasa, 19 Disember 2017

Cuti sekolah di Lost World Of Tambun

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh lega, dapat jugak gembirakan anak² sebelum habis cuti sekolah. Mula² cadang nak ajak mereka ke Bangi Wonderland, sebab mereka cakap nak pergi tempat mandi manda. Tapi ada pulak permintaan, nak duduk kat hotel. Jadi perancangan kena tukar, nak bagi anak² gembira camtulah kan?



Jadi pilihan Mas dan husband samada Lost World Of Tambun (LWOT) atau Melaka Wonderland, itu je yang paling dekat. Husband tak nak ke Melaka, jalan sesak katanya kalau hujung minggu. Anak² dah seronok nak ke LWOT, jadi itulah pilihan destinasi jalan² kami sempena cuti sekolah. Memang sekejap je rancang, tempah hotel, kemas beg baju dan percutian singkat pun bermula.

Hari Sabtu kami gerak dari Salak Tinggi terus ke Ipoh, hampir 4 jam jugak perjalanan sebab ada sesetengah laluan di highway sesak. Sabtu malam tu kami menginap di T-Hotel di Taman Meru Raya, Ipoh. Tempah bilik pun melalui booking.com je, nasiblah ada bilik family yang kosong. RM200 untuk satu malam dengan 2 buah katil queen, selesalah untuk kami 6 beranak tidur. Malamnya pulak belanja anak² makan besar, dah lama tak makan di luar sejak mama berpantang.


Esok pagi selepas sarapan kami gerak ke LWOT, sampai sana jam 9.30 pagi. Tapi masa tu dah penuh parking dan orang pun dah ramai beratur nak beli tiket, maklumlah cuti sekolah jadi memang ramailah yang bawak keluarga bersukaria. Tiket kami untuk 3 dewasa dan 2 kanak² dalam RM280++, setelah dapat diskaun 30% dari kad PetronMiles. Bagi Mas berpatutanlah harga tiket sebegitu sebab semua taman tema dalam tu kita boleh main. 

5 jam je anak² dapat bersukaria mandi manda kat situ sebab pukul 3 petang kami dah nak gerak balik, nak buat camne sebab malam Ahad tu babahnya kerja. Walaupun 5 jam tapi tak semua permainan anak² dapat main, orang ramai kan jadi kena beratur panjang. Mereka cuma banyak habiskan masa dekat Wet Park je, yang lain² tak sempat main. Tapi walau camtu pun mereka tetap gembira, cuma tak puashatilah sebab banyak tempat tak dapat main. 



Itulah percutian singkat Mas dan keluarga, walaupun sekejap janji anak² seronok. Tahun depan pulak kita pergi bercuti lama sikit sebab mama korang ni ada 2 bulan lagi cuti, seronoklah korang kan? Destinasi dan tarikh dah pilih, dalam Malaysia je kami mampu. Tapi takpelah kan janji dapat bawak anak² bercuti itu dah memadai, tak kisahlah tempat tu dah banyak kali pergi pun. 

4 ulasan:

  1. teringin sangat pergi tambun ni, InsyaAllah, one fine day. dapat bercuti sekejap pun rasa seronok sangat dah

    BalasPadam
  2. Demi untuk anak-anak...dapat pergi kejap pun dah happy kan mereka...banyaknya lagi cuti kak ma.

    BalasPadam
  3. Seronok ni sama2 makan dan main water park. Cuti ni nak pergi dgn keluarga harap boleh aturkan :)

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com