Logo KBBA

terkini dan sensasi

Ahad, 31 Disember 2017

Pahit manis 2017

Assalamualaikum...(^ ^)

Penghujung 2017 dah, lebih kurang 2 jam lagi kita akan melangkah ke 2018. 2017 Mas tinggalkan dengan kisah pahit manis, yang pahit tak nak dikenang tapi dijadikan penguat diri untuk ke tahun mendatang. Moga 2018 janjikan lebih banyak kemanisan dan 2017 ditinggalkan sebagai kenangan! 

Antara kemanisan gula 2017.

1. Allah SWT bagi rezeki untuk Mas mengandung lagi selepas keguguran pada tahun 2016, syukur. Bulan Oktober lahirlah zuriat tu sebagai amanah dan tanggungjawab kepada Mas dan husband. Moga dia membesar dengan sihat dan jadi penambah rezeki kami di tahun baharu.



2. Alhamdulillah 2017 dah 2 tahun bersama komuniti KBBA9, banyak jugak aktiviti yang dapat Mas ikuti sepanjang tahun tu. Paling seronok sudah tentu Family Day KBBA9, 2 kali diadakan pada 2017 iaitu di De Rhu Beach Resort dan Legend Cherating Beach Resort. Kedua² event ni sangat seronok, kami dapat berkumpul beramai² sesama ahli kelab dan keluarga. Dapat beramah mesra dan kenali mengenali dengan lebih rapat, dah umpama keluarga!



3. Raikan ulangtahun perkahwinan yang ke-15, syukur Allah masih panjangkan jodoh kami. Walaupun tengah sarat mengandung masa tu gigih pergi raikan kat Cameron Highland, balik hari je tau. Seronok dapat jalan² dengan keluarga, dapat makan strawberi coklat yang diidamkan dan ada lah kenangan gambar anniversary dengan perut memboyot. Hehehee!



Itu sajalah yang paling manis tapi banyak lagi kemanisan lain, tak acilah nak tulis semua kan? Tapi dalam kemanisan tu ada pahitnya, walaupun payah untuk dihadapi. Yang pahitnya bila seawal tahun 2017 sekali lagi rumah di kampung dilanda banjir, walaupun tak seteruk banjir 2014 tapi naik jugaklah air dalam rumah dapur. Nasib Mas sempat balik selamatkan barang², jadi takdelah yang musnah. 



Pahit manis 2017 bakal meninggalkan kita dan jadi memori, kenanglah ia sebagai penguat semangat kita untuk menempuhi hari mendatang. Moga kita lebih berusaha untuk perbaiki amalan diri dan kehidupan. Bye² 2017, selamat datang 2018!

1 ulasan:

  1. tak sempat nak tulis apa yang menarik di tahun 2017 . hahaha... ermm erm bestnya berkumpul family day kbba . tahniah untuk kelahiran anak kak mas semoga sihat dan dipanjangkan umur :D

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com