Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 22 Disember 2017

Penangan drama Dolce Amore

Assalamualaikum...(^ ^)


Haaaaa sapa layan drama Dolce Amore ni? Hari ni dah episod akhir dah, tak sabar nak tengok pengakhiran kisah cinta Serena dan TenTen. Adakah mereka akan berkahwin dan mampu mencipta kebahagiaan bersama. Tak sabar nak tunggu jam 7 malam nanti!

Sebenarnya Mas bukan suka sangat layan drama luar negara atau dikenali sebagai drama alih bahasa ni. Bukan sebab ceritanya tak menarik tapi kadang panjang episodnya, itu yang malas nak tengok. Pernah dulu terlayan drama Rosalinda, masa tahun 2003 kalau tak silap. Fuhhh memang kemaruk tengok, tak boleh langsung terlepas satu episod pun. Nak dekat pukul 6 petang je dah siap sedia depan TV, tak sabar nak tengok Rosalinda yang cantik. Masa tu Mas mengandungkan Atikah, bila dia lahir ramai cakap dia putih mirip Rosalinda. Hahahaa, penangan mama kemaruk tengok cerita itulah. 


Sama jugak dengan drama Dolce Amore ni, disebabkan tengah mula cuti bersalin hari tu maka terlayanlah drama ni. Mula² tengok camtu je, kadang terlepas jugak beberapa episod. Tapi sanggup tengok ulangan tau sebab rasa lain macam pulak kalau terlepas episod² tu. Pastu suka tengok pelakonnya yang cantik dan kacak. Haaa camtulah penangan drama Dolce Amore ni!

Drama ni bukan saja pasal kisah cinta tapi pasal ikatan kekeluargaan yang erat, yang sanggup susah senang dan tempuh suka duka bersama. Pastu ada jugak babak² yang kelakar dan mencuit hati. Sedih dan simpati jugak tengok bagaimana Serena dan TenTen tempuhi perjalanan cinta mereka kerana berbeza darjat. Pelbagai konflik dan konflik mereka hadapi namun rasa cinta tu tak pernah padam!


Kalau tengok drama camni mudah ketagih, sekali layan mesti nak layan sampai episod terakhir. Walaupun ada babak yang mustahil berlaku dalam kehidupan kita tapi tak salah ia dijadikan pengajaran.

2 ulasan:

  1. hahaha...ada tengok iklan dia..tapi tak tengok pun

    BalasPadam
  2. cte ni kte tak tengok sebab dia alih bahasa hahah kalo guna bahasa tagalog memang sure tengok..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com