Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 28 Disember 2017

Selesai persiapan sekolah

Assalamualaikum...(^ ^)

4 hari lagi sekolah akan dibuka, camne persiapan sekolah anak² korang? Dah selesai ke belum? Jangan nanti dah buka sekolah ada lagi barang yang takde, terutama stokin dengan tali leher. Inilah yang selalu anak² Mas hadapi bila hari pertama persekolahan, jadi tahun ni beli lebih supaya tak terjadi adegan tu. 


Macam Mas semua kelengkapan baju sekolah, kasut dan beg sekolah dah beli awal masa bulan 10 tu, kebetulan memang dah sediakan duit simpanan. Lagi pun masa tu Mas dalam pantang bersalin jadi belilah awal, takde kelam kabut. Pertama kalilah mereka pergi shopping dengan babahnya je! Alhamdulillah lulus hal ehwal membeli tu, takde terlebih bajet. Hehehee!

Pastu bulan Disember barulah urusan membeli buku tulis dan buku latihan pulak, semuanya anak² pergi beli sendiri. Dah besar kan jadi pandailah urus sendiri, babah tukang hantar je dan bagi duit. Untuk Atikah dan Arfan dalam RM200 je untuk buku sekolah, takdelah mahal sangat sebab tak banyak buku kena beli. Yuran sekolah atau yuran peperiksaan takde pun kena bayar, PIBG je nanti bila buka sekolah. 


Untuk Airis pulak hanya beli baju Pra Sekolah 3 pasang, baju putih dan seluar tracksuit. Dah takde dah macam dulu², kena beli uniform dan baju sukan. Senang sikit camtu, jimat perbelanjaan mak ayah! Buku pulak takde kena beli, semuanya di bawah peruntukan sekolah. Alhamdulillah lega, Allah mudahkan urusan persekolahan anak². Yelah kan, Mas ni anak dah bertambah. Kenalah fikir nak berjimat cermat, nanti dah mula kerja nak bayar taska Aiyra lagi. Sah²lah RM300++ sebulan.

Selamat kembali ke sekolah anak² mama! Tahun ni Atikah di tingkatan 3, Arfan di darjah 6 dan Airis di Pra Sekolah. 2 orang nak periksa penting tu, moga dipermudahkan mereka belajar dan menimba ilmu.

3 ulasan:

  1. Selamat kembali ke sekolah. Dan selamat tahun baru :D

    BalasPadam
  2. lega bila dah setel kelengkapan sekolah anak kan.

    BalasPadam
  3. Bagus Mas dah peruntukkan awal-awal untuk perbelanjaan kelengkapan sekolah..kalau last minit, mau pening kepala.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com