terkini dan sensasi

Khamis, 25 Januari 2018

Jadual kelas tambahan anak²

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa maka bermulalah rutin anak² menghadiri kelas tambahan, takde masa dah nak main². Lagi pun kelas tambahan inilah yang dapat membantu mereka untuk ulangkaji dan jawap soalan peperiksaan nanti. Mesti cikgu akan bagi soalan² ramalan yang bakal masuk dalam peperiksaan sebenar nanti, jadi memang tak boleh pontenglah.

Macam Atikah kelas tambahan dia pada setiap hari Sabtu minggu kedua dan keempat dari jam 8 hingga 11.30 pagi. Sabtu minggu ni dah mula kelas tambahan dia, memang awal mula sebab nanti bulan 5 dia dah sibuk dengan tugasan folio Sejarah dan Geografi. Pastu ada ujian bertutur dan mendengar jugak serta percubaan PT3, haaa memang padat jadualnya. Masa dia tunjuk tarikh² untuk ujian tu mama pun mampu kata buat sungguh² je. Harap dia mampu hadapi walaupun kena kerja keras sikit. 


Untuk Arfan pulak kelas tambahan dia bermula bulan Februari nanti, setiap hari Sabtu jugak kecuali minggu pertama. Kelas dari jam 8 pagi hingga 12 tengahari. Pastu hari persekolahan pun ada jugak, pada hari Selasa dan Khamis bermula jam 7.15 hingga 7.45 pagi. Haaa padat jugak! Lagi satu sebelum peperiksaan UPSR sebenar dia akan ada 8 ujian, fuhhh mencabar. Mas harap dia dapat buat yang terbaik, kena kerja keras sikitlah. 

Begitulah pembelajaran sekarang, memang lebih mencabar. Anak² pun kena bersedia dari segi mental dan fizikal, kena betul² bersedia. Moga dengan usaha cikgu adakan kelas tambahan ni dapat sedikit sebanyak membantu mereka, yang lain mereka kena usaha sendiri. Mas dan husband sebagai ibu bapa pun akan cuba membantu selagi termampu! 

Anak², mama doakan moga akan berjaya dan lulus peperiksaan nanti!


2 ulasan:

  1. huishh..memang padat tu..balik mesti penat sangat

    BalasPadam
  2. semoga anak2 kak mas berjaya ,budak2 skrg jadual dah macam org keje huhuuu

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com