terkini dan sensasi

Selasa, 9 Januari 2018

Lepas seminggu sekolah

Assalamualaikum...(^ ^)

Alhamdulillah selepas seminggu sekolah Airis dah serasi dengan Pra Sekolah, setiap hari seronok je mama tengok bila balik sekolah. Masa hari pertama je ada drama airmata, biasalah sekolah baru kan? Cuma masa bangun pagi nak mandi tu selalu ada drama walaupun malam mama dah perabat tidur awal. Biasalah Airis kan, penuh dengan drama. Hahahaa!


Cikgu pun selalu jugak hantar gambar anak² buat aktiviti dalam kelas, seronok Mas tengok. Ada aktiviti menulis, mewarna, aktiviti sains dan sukan. Pastu Airis pun dah serasi jugak dengan kawan²nya, sebab masa hari pertama tu dia cakap takde kawan. Biasalah sekolah baru dan kawan² baru kan?

Bab pelajaran pulak sekarang ni cikgu suruh berlatih tulis nama sendiri dengan betul. Macam Airis dia dah boleh sebab dah belajar masa kat Pasti dulu, cuma kena selalu berlatihlah. Nama pendek dia dah pandai tulis cuma selalu tersilap antara huruf R dan S, mesti nak tulis S dulu baru R. Pastu tulis nama penuh pun dia dah pandai jugak, cuma kadang ada lah silap 1-2 huruf.


Lagi satu cikgu suruh ulangkaji tulis ABC, ini pun dia dah boleh. Dia pun dah tau bezakan huruf besar dan huruf kecil, tulis pun dah mahir. Tapi biasalah kena selalu buat latihan supaya dia tak lupa. Yang selalu dia silap bila huruf tu seakan sama, macam B dengan P. Haaaaa ni selalu sangat tersilap tulis!

Bab urus diri pulak Airis takde masalah, dia dah belajar dari kat taska lagi. Pergi tandas sendiri dia dah tahu, tak perlu cikgu nak ajar atau teman. Tapi Mas selalulah pesan supaya basuh tangan lepas pergi tandas dan jangan basahkan baju dan seluar, setakat ni dia lulus. Cuma bab jaga kebersihan baju seluar ketika aktiviti seni dan makan tu yang selalu gagal. Kadang balik tengok baju dah comot, kena catlah atau air milo tumpahlah. Fuhhhhh letih mama memberus!

Moga Airis terus rajin ke sekolah dan belajar pandai².

2 ulasan:

  1. yeay! semoga terus cemerlang airis!

    BalasPadam
  2. seronok nengok anak anak pegi sekolah, pasni turn kite pulak, tapi cam lame je lagi hihihi

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com