terkini dan sensasi

Isnin, 29 Januari 2018

Nur Aiyra Annasya : 4 bulan

Assalamualaikum...(^ ^)

Kira punya kira rupanya hari ni dah genap 120 hari umur Aiyra, bermakna 4 bulan dah dia. Patutlah hari ni ragam dia lain macam sikit, dah berubah bulan rupanya. Pastu ragamnya tu dah macam², dah boleh tahu kalau mama takde dekat dengan dia. Mulalah menangis macam kena pukul je, camnelah mama nak tinggal kat taska nanti bila dah kerja, alahai anak!


Perkembangan dia di umur 4 bulan ni dah ada kepandaian baru, bila baring tu dah pandai lonjak² kan badan. Ada sekali tu sampai termasuk bawah sofa dok melonjak, nasib mama perasan. Kalau tak tersekat kat bawah sofa tu, haaaaa naya! Meniarap pulak memang dah cekap cuma masih belum pandai baring sendiri semula kalau dah meniarap tu. Nak laju ke depan tu dah boleh dah sikit², cuma belum cekap gerakkan kaki dan tangan. Masih dalam proses cuba hingga berjaya, hehehee!

Fizikal dia pulak dah semakin kuat, kalau pegang tu memang tegap dah kaki dan tangannya. Bila mandilah paling suka berdiri, dah tak mau duduk. Pastu tangan pun dah pandai pegang dan capai barang, cuma bila dapat tu terus masuk ke mulut. Jadi sekarang kena lebih peka pada apa² di sekeliling dia, risau dimasukkan benda yang bahaya ke dalam mulut. Sebab tangan tu pantang nampak apa saja depan mata, capai dan terus ke mulut. 

Berat pun dah makin bertambah tu, lenguhlah kalau dukung dia. Nampak je badan kecil comel molek, agaknya berat tulang kot. Kadang babahnya suka timbang sekali dengan dia, pastu tolaklah berat babah timbang sorang. Dah 6kg beratnya, haaaaa semangat kan! Pastu dah pandai sangat main² dan borak² dengan kakak abang, sebab itulah kadang² tu kakak abang berebut² nak main dengan adik. Haihhhhh lah korang ni, hehehee!

2 ulasan:

  1. comel.. :)

    Jemput singgah tgk entry terkini k.. :)
    Giveaway Novel #MengintaiAkuDiNeraka

    BalasPadam
  2. Comelnya.. semoga membesar menjadi anak yang baik

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com