terkini dan sensasi

Jumaat, 26 Januari 2018

Pencarian taska untuk Aiyra

Assalamualaikum...(^ ^)

Dah nak habis sebulan cuti tanpa gaji Mas, tinggal 2 bulan je lagi masa untuk berkepit dengan Aiyra 24 jam. Jadi sekarang Mas dah mula pencarian taska untuk Aiyra, ada 2-3 tempat dah. Lagi pun 2 atau 3 minggu sebelum mula kerja Mas nak latih hantar dia ke taska, nak biasakan dia dijaga oleh orang lain. Yelah 6 bulan berkepit dengan mama je, kalau tak biasakan nanti susah pulak. Buatnya dia tak nak dengan orang, haru mama kan? Tak kan mama nak sambung CTG sampai setahun, mama suka je tapi dompet mama yang tak suka. Hahahaa!

Berbalik pada pilihan taska, mula² cadang nak hantar kat taska Airis dulu. Dah tanya pada kakak pemilik taska tu, tapi dia kata belum pasti samada bulan April nanti ada kosong atau tak. Dia kata nanti bulan Mac baru bagitau tentang kekosongan tu. Mas pun tak naklah harapkan taska tu je, buatnya takde kosong. Jadi kenalah cari taska lain jugak sebagai backup kan?


Pastu bila fikir punya fikir Mas ingat nak cari taska yang berhampiran dengan rumah, senang kalau ada apa². Macam Aiyra meragam ke masa awal² hantar nanti atau susu tak cukup ke, bolehlah jugak husband Mas uruskan sebab dia kerja syif. Kalau waktu kerja syif siang pun dia boleh uruskan jugak sebab dekat, jadi takdelah Mas risau sangat.

Setakat ni dah dapat satu taska yang betul² hampir dengan rumah Mas, dah jumpa pun pemiliknya. Dia pun cakap buat masa ni masih ada kosong untuk baby, cuma Mas kena bagitau bila nak mula hantar. Mas pun dah berbincang dengan husband, dan dia pun setuju kalau hantar kat taska yang dekat dengan rumah. Cuma nanti sebelum mula hantar Aiyra, Mas nak tengok dulu keadaan taska dan berbincang pasal deposit dan bayaran bulanan. 

Harap sangatlah bulan Mac nanti taska tu masih ada kosong, takdelah kena cari taska lain. Pastu moga masa taska training nanti Aiyra boleh sesuaikan diri dengan suasana di sana dan dapat biasakan diri dengan orang lain mengasuhnya. Alaaa mama dah mula sebak ni, tak lama lagi dah. Nanti mesti mama rindu Aiyra, 6 bulan kau berkepit dengan mama!

2 ulasan:

  1. Tak lama dah Aiyra nak kena duduk taska

    BalasPadam
  2. Oh, Kak Mas ambil CTG ya. Tu la kan, ibu akan start risau bila nak start kerja, sebab takut anak meragam bila orang lain yang jaga huhu.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com