terkini dan sensasi

Selasa, 30 Januari 2018

Pilihan hotel bila bercuti

Assalamualaikum...(^ ^)

Bila anak² dah makin bertambah dan setiap kali nak pergi bercuti pemilihan tempat penginapan adalah aspek yang penting bagi Mas dan husband. Kami memang tak akan memilih hotel yang terlalu mewah atau terlalu murah tapi hotel bajet yang selesa dan sesuai untuk kami 6 beranak. Yelah kalau pilih hotel mahal tapi tak selesa pun tak guna jugak kan?

Perkara yang paling utama adalah katil untuk tidur, mestilah muat dan selesa untuk kami dan anak². Masa anak sorang dulu bolehlah pilih bilik yang hanya sediakan 1 katil queen sahaja tapi sekarang kami perlukan bilik yang ada 2 katil king, baru selesa. Jadi kenalah pilih bilik family yang ada sediakan kemudahan camtu, bila tidur boleh rapatkan katil dan muatlah untuk 6 orang. 


Lagi satu bilik tu mestilah luas, yelah anak ramai kan mestilah nak main² dalam bilik. Kalau bilik tu luas adalah ruang untuk mereka bermain, pastu nak letak barang² pun mudah. Pastu sekarang ni kalau tempah hotel kena cari yang sediakan mini bar dalam bilik, pertama senang nak simpan susu untuk Aiyra. Kedua senang nak simpan stok² makanan untuk anak², dah ramai kan stok makanan kena ada. 

Pastu kalau nak bercuti lama pulak kena cari homestay, lagi bagus sebab ada kemudahan yang lengkap seperti dapur, peti ais, mesin basuh, ruang tamu dan ruang makan. Bolehlah masak sendiri kat homestay tu untuk sarapan dan makan malam, jimat sikit belanja kan. Tapi kami takdelah cari homestay mewah², cukup sekadar yang bajet janji selesa.

Hotel atau homestay ni biasanya kami akan tempah melalui booking.com je, senang sebab banyak pilihan hotel bajet. Pastu kalau nak buat pembatalan pun percuma je, janji kena 3 hari sebelum tarikh masuk. Bayaran pulak tak perlulah nak bank in duit bagai, bayar je masa check in nanti. Dah banyak kali kami guna booking.com ni, setakat ni semua hotel bajet yang diduduki menepati citarasa dan selesa untuk kami sekeluarga.

Korang kalau nak bercuti suka hotel camne?

1 ulasan:

  1. Sama mcm Mas, tak kisah hotel bajet asalkan selesa sudah.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com