terkini dan sensasi

Isnin, 26 Februari 2018

Dah dapat taska untuk Aiyra

Assalamualaikum...(^ ^)

Sebulan je lagi mama boleh kepit² dengan kamu wahai Aiyra, 4/4/2018 akan kembalilah mama bekerja. Masa tu kamu akan tinggal di taska dari jam 7 pagi hingga 5 petang, alaaaa rindulah mama nanti.


Alhamdulillah taska untuk Aiyra pun dah ada, pemiliknya pun dah bagitau masih ada kosong. Sebabnya kat situ ada sorang je bayi berumur 9 bulan, pastu nanti Aiyra dah masuk ada 2 orang. Haaa lega sikit Mas sebab tak ramai baby, nanti bolehlah mereka bagi tumpuan lebih sikit pada Aiyra kan? Lagi pun dia paling kecil, mesti dapat perhatian lebih. Hehehee, takdelah sampai camtu. Mas cuma harap mereka dapat jaga dia dengan baik je, biarlah setimpal dengan apa yang Mas bayar.

Taska ni dekat sangat dengan rumah Mas, sebab itulah ia jadi pilihan. Bukannya apa Mas nak memudahkan sekiranya ada apa² hal, husband dekat untuk pergi tengok. Pastu kalau Mas terpaksa balik lambat ke, boleh jugak dia yang ambilkan atau kakaknya pun boleh. Takdelah Mas nak risau dan kelam kabut fikirkan pasal anak bila di pejabat, sebab ada husband boleh uruskan jika ada kecemasan. Pastu tak perlulah nak hantar awal pagi sangat, yelah Mas kan 6.15 pagi dah keluar. Kalau taska jauh kenalah angkut Aiyra pepagi, bila taska dah dekat ni senang babah dia je boleh hantar jam 7 pagi.


Pastu bayaran taska sebulan sekarang untuk baby tak dapat dah RM300, taska Aiyra ni RM380 sebulan. Mula masuk kena bayar deposit sebulan + yuran bulan pertama, hurmm kerja keras laaa ni untuk anak² je. Tapi takpe, janji anak Mas dapat dijaga dengan baik sepanjang Mas bekerja cari rezeki. Moga Aiyra serasi kat taska tu nanti dengan penjaga² dia, nak menyusu botol dan boleh tidur tanpa buai. 

Haaa risau dah mama, maklumlah 6 bulan dia dengan Mas je tanpa pernah berenggang. Takpe Mas doa je Aiyra akan serasi, Aiyra anak yang baik kan?

6 ulasan:

  1. otototo, aiyra comel nyaaa. aiya kan budak baik. mesti okay dia duduk kat taska

    BalasPadam
  2. semoga Aiyra Ok duk di taska tu nanti

    BalasPadam
  3. Eh Aiyra - macam nama watak janna Nick dalam "Dia". hehe

    BalasPadam
  4. tak apa bayar lebih sedikit..janji anak dijaga dengan penuh kasih sayang

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com