terkini dan sensasi

Rabu, 14 Mac 2018

2 minggu lagi

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa 2 minggu je lagi nak kembali bekerja, serius weihhh ai tak nak! Tak bersedia sangat lagi dari segi mental dan fizikal nak kerja ni, maklumlah 6 bulan sedap² cuti. Kalau ikutkan hati setahun ai cuti, haaa pastu habis setahun malas jugak kerja kan? Memang dasar sangat kau Mas, hahahaa!

Mana tak terasa malas kan, 6 bulan dok syok cuti jaga Aiyra, uruskan anak², masak untuk diaorang, kemas rumah dan macam² lagilah. Dah rasa macam surirumah sepenuh masa je, walaupun tak cukup masa, tak cukup tidur dan penat tapi rasa seronok je. Hari² mengadap muka anak dan tengok dia membesar depan mata, bahagianya rasa.


Tapi nak buat camne kan Mas kena redha, sebab Mas bekerja dengan niat nak bantu husband cari rezeki untuk keluarga. Kalau Mas banyak duit dan bisnes mekanik husband banyak untung, dah lama Mas mohon pencen je. Duduk rumah jaga anak² dan tengok mereka membesar, puashati! Tapi buat masa ni belum ada rezeki untuk Mas pencen awal, kewangan keluarga belum kukuh lagi. Mungkin lagi 5-6 tahun masa tu akan sampai, Mas mampu berdoa je.

Cuma syukurlah 6 bulan jugak Mas dapat jaga Aiyra sepenuhnya, tengok perkembangan dia. Bulan depan hampir 10 jam Mas akan amanahkan orang untuk jaga dia, harap Allah permudahkan. Mas hanya mampu berdoa dan letak kepercayaan pada pihak taska untuk jaga dia, harap semuanya baik² belaka. Seminggu sebelum mula kerja Mas akan hantar dia ke taska untuk biasakan dia dengan orang lain, takdelah nanti hadapi masalah ke. Bagus camtu bagi Mas, sekurang²nya Mas boleh tahu jika ada apa² masalah yang taska hadapi masa jaga dia. Nanti bolehlah pergi kerja dengan senang hati!

Alaaa tak nak fikirlah, nanti lagi terasa malas nak kerja. Tunggu jelah hari tu tiba dan moga Aiyra dapat biasakan diri di dalam jagaan orang dan dijaga dengan selamat!

3 ulasan:

  1. Smoga urusan mas d permudahkan...

    BalasPadam
  2. fuh.. kejap je 6 bulan yer.. lama btul cuti..

    BalasPadam
  3. Semoga dipermudahkan untuk Mas dan Aieyra.. Insyaallah ..Aamin

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com