terkini dan sensasi

Khamis, 29 Mac 2018

Bubur berkhasiat setiap hari

Assalamualaikum...(^ ^)

Esok akan genap umur Aiyra 6 bulan kalau ikut kiraan hari, kalau ikut tarikh lahir 2/4 lah. Tapi tak kisahlah ikut mana² pun, janji Aiyra dah semakin membesar dan bijak. Pastu esok genap seminggu Aiyra diperkenalkan dengan makanan pejal, alhamdulillah Aiyra makan dengan baik.


Aiyra memang macam kakak Airis, lebih selera dengan bubur nasi berbanding puree buah ni. Setiap hari memang mama kena pelbagaikan resepi bubur dia supaya tekaknya tak rasa bosan, yelah asyik makan bubur yang sama je. Setakat ni apa saja bubur yang Mas buat dia makan dengan berselera, setiap hari 3 kali makan. Pagi, tengahari dan malam, memang licin semangkuk bubur tu. 

Setiap hari memang Mas sediakan bubur yang berkhasiat, mesti ada campuran sayuran, buah, manisan dan protein. Sayuran yang Mas campur seperti lobak merah, kentang dan tomato ceri. Pastu buah pulak epal atau lai, manisan sudah semestinya kurma. Protein pulak setakat ni Mas baru perkenalkan dia dengan ikan bilis je, belum cuba ikan atau ayam.


Untuk esok Mas nak cuba campur bahan baru iaitu bayam hijau dan ikan salmon, haaa sangat berkhasiat ni. Harap Aiyra suka dengan resepi bubur nasi baru ni, moga berselera dia makan. 

Mas memang seronok setiap hari nak masak bubur untuk dia, sebabnya lega tengok dia pandai makan. Rasa berbaloi sangat Mas masak. Moga dengan makanan berkhasiat yang diberi dia bertambah sihat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com