terkini dan sensasi

Sabtu, 10 Mac 2018

Dah lasak dan laju!

Assalamualaikum...(^ ^)

Umur baru 5 bulan lebih tapi akal dia tu dah ligat memikir, ada je kepandaian yang dia nak buat. Berbeza sangat dari kakak² dan abangnya dulu, dia ni lebih lasak, laju dan ligat.


Sekarang dia dalam proses nak belajar merangkak dan duduk, dah pandai tegak lutut dan angkat punggung. Kadang kalau tak lepas siap menangis mengamuk lagi, memang berusaha keras tu. Pastu dah pandai melaju ke sana sini, memang tak reti dok diam dah. Kena sentiasa kawal sebab rata ceruk rumah dia nak jelajah, lasak dan laju sangat dah.

Tempat yang paling dia suka pergi kat kabinet TV dan bawah kerusi, kadang baru je baringkan dia sekali pusing tengok dah ada depan kabinet TV. Dapat je capai kabinet tu terus mulut dah sedia nak gigit, haaa ini satu lagi kehebatan dia. Pantang nampak benda, semua nak dicapai pastu gigit dan masuk dalam mulut. Hadoiii lah adik ni, tengok sampai mama kena letak bantal kat situ.


Kalau masuk bawah kerusi pulak tangan tu lajulah mengutip, pastu ngap masuk dalam mulut. Memang tak boleh biar berhabuk dan ada benda bawah kerusi, kalau tak habis dikutipnya. Kadang tu bila dah masuk bawah kerusi tu dia tak lepas nak keluar, hehehee! Merengek mengamuklah suruh mama keluarkan dia, hahahaa padan muka!

Haaa ni kepandaian dia hari ni, dia dah nampak laluan nak ke ruang makan ni. Laju dan ligat kemain dia bergerak, sedar² dah dicapainya wayar. Berebut dengan mamalah, bukannya apa nak digigitnya wayar tu. Terus hantar video kat babahnya, malam ni babah kena pasang pagar dah. Kalau tak habis kawasan ruang makan tu dijelajahnya nanti, sedar tak sedar kang dah ke dapur! Haihhh memang lasak dan laju sangat dah ni, yelah orang dah makin pandai. Dah tau skill nak melaju, jadi apa lagi kan Aiyra?


2 ulasan:

  1. hehehe
    masa nih semua benda nak gigit dan makan
    kena jaga2 kang tertelan benda bukan2

    BalasPadam
  2. Anak tengah membesar...macam tu lah..hehe

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com