terkini dan sensasi

Selasa, 27 Mac 2018

Mama sebak!

Assalamualaikum...(^ ^)

Naluri ibu kan, apa saja yang berkaitan dengan anak² akan ada satu perasaan sebak yang sukar nak digambarkan. Sebab tu Mas faham perasaan Datuk Siti Nurhaliza tu bila dia dapat anak, kegembiraan tu dia nak kongsi dengan semua orang. Bukan dia nak menunjuk atau dedahkan anaknya pada dunia glamour terlalu awal tapi perasaan yang wujud dalam jiwa dia membuatkan dia nak kongsi rasa sebak + gembira tu. 11 tahun dia tunggu tau!

Macam Mas walaupun dah ada anak 4 orang tapi perasaan sayang dan kasih pada mereka tak pernah berbeza, apa saja perkara yang melibatkan mereka naluri keibuan Mas akan tersentuh dan mudah rasa sebak. Tak kiralah perkara tu sedih atau gembira. 


Macam hari ni hari pertama Mas hantar Aiyra ke taska, serius cakap Mas sebak sangat. Mahu taknya, Mas jaga dia 24 jam dari umurnya 1 hari hinggalah 6 bulan. Kalau ikutkan hati setahun atau 2 tahun Mas nak cuti tanpa gaji jaga dia, tapi Mas tak mampu nak lakukan tu. Jadi Mas kena letak kepercayaan dan keyakinan pada pihak taska untuk jaga dia, walaupun hati berat nak lepaskan. Hanya doa mengiringi agar Aiyra dijaga dengan baik. 

Sama jugak masa Atikah, Arfan dan Airis dulu, hati mama tak kuat jugak. Sebak memikirkan anak ditinggalkan di bawah jagaan orang, demi mama nak cari rezeki dan bantu husband. Kalau kewangan mencukupi Mas sanggup berhenti kerja demi nak jaga anak², tapi Allah belum bagi rezeki tu. Mungkin suatu masa nanti rezeki tu akan dimakbulkan!

Pagi ni pun suruh babahnya yang hantar Aiyra, mama tak kuat! Kalau mama hantar mahu drama airmata depan pintu taska tu, hati tisu sangat. Saat ni serius dah rindu kat Aiyra!

2 ulasan:

  1. sabar kak mas, kita cari rezeki pun niat untuk keluarga kita.

    BalasPadam
  2. inshaa Allah.. baby is doing fine

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com