Logo KBBA

terkini dan sensasi

Sabtu, 28 April 2018

Boling Puspanita KKM

Assalamualaikum...(^ ^)

Kali kedua main boling tahun ni, bulan Februari hari tu anjuran LZS dan kali ni anjuran Puspanita KKM pulak. Hehehee asah balik skill, dah dekat 2 tahun lebih tak membaling. Dengan takde latihannya, masuk gelanggang tadi main baling jelah.



Kejohanan kali ni adalah Boling Piala Pusingan KSU Puspanita KKM, tahun kedua diadakan. Tahun lepas Mas tak masuk, yelah tengah mabuk² mengandungkan Aiyra masa tu. Kali ni masuk pun kawan yang ajak, mulanya agak malas jugak sebab takut jadi juara longkang. Hahahaa apa taknya, dah lama takde latihan dan masuk kejohanan camni. Tapi kawan bagi semangat, jadi kita pergilah dengan semangat juang yang tinggi. Cewahhh poyo je kau Mas!

Bermula je games pertama memang ai ke laut dalam you, hahahaa! Terasa malu dengan diri sendiri tau, takde strike dengan spare langsung. Tapi masuk je frame kelima barulah ai bikin lane jadi panas, dapat double strike tau. Haaa masih mantap skill tu sebenarnya, cuma lambat panas dan lambat dapat rentak. Yelah lama berehat kan? Kami main 2 games je, dapat mata lebih dari 120 untuk setiap games. Kira masih berbisalah, kalau rajin berlatih boleh cecah 150 mata ke atas.



Alhamdulillah pasukan kami dapat tempat ketiga untuk kategori kumpulan, haaa mantap jugak! Jatuhan pin Mas untuk 2 games adalah 260++ mata, kira terbaik jugak tu. Dapatlah hadiah piala dengan hamper, takdelah balik dengan tangan kosong. Cuma cabutan bertuah je Mas tak dapat, payah betul nak bertuah kalau ada event camni. Dahlah hadiah Tupperware, melepas nak dapat! 

Cuma nak cakaplah main boling ni kan susah nak berhenti tau, Mas kononnya nak gantung kasut dan simpan bola dah tapi bila ada kejohanan camni memang berkobar² nak sertai. Haaa nampaklah kena kembali aktif ni, kena banyakkan latihan. Pastu kena sertai banyak kejohanan barulah skill mantap!

4 ulasan:

  1. kin pernah sekali je main bowling..haha teruk kan

    BalasPadam
  2. tudiaaaa kak mas comeback hehehhe

    BalasPadam
  3. teringin nak main bowling.. tapi tak reti hahaha

    BalasPadam
  4. tahniah Mas & team, dapat 3rd place

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com