terkini dan sensasi

Jumaat, 13 April 2018

Jangan tau pacak je!

Assalamualaikum...(^ ^)

Sekarang tengah panas nak PRU14, perang bendera dah berleluasa sana sini. Ada biru, hijau, merah, kuning, ehhh ada ke kuning? Hahahaa tak kisahlah, tapi pergilah mana² memang nampak bendera dulu. Tu belum penamaan calon, nanti perang poster lah pulak!


Tapi satu nak cakaplah, bila dah pacak bendera tu kenalah prihatin. Prihatin tu senang cakap camni, janganlah pacak sesuka hati di tempat yang tak sepatutnya sebab menyusahkan orang ramai. Macam pacak menghalang lampu isyarat, menghalang papan tanda dan menghalang lalulintas. Pastu pihak yang bertanggungjawab uruskan hal pacak bendera ni kena sentiasa peka, misalnya kalau bendera tu dah tercabut dan jatuh kat tengah jalan kenalah alih.

Jangan biarkan, nanti tak pasal² kenderaan yang lalu terlanggar ke dan akibatkan kecelakaan. Haaa kan kes naya tu! Satu lagi kalau yang gantung bendera guna tali tu, lagilah bahaya kalau dah terentang kat tengah jalan. Kalau motosikal terlanggar boleh terbelit kat tayar motor, atau lebih bahaya terbelit kat kaki atau leher ke. Haaa nanti tak pasal² boleh korbankan nyawa orang oiii! 

Pastu lagi satu kalau bendera tu dah terjatuh atau tercabut serta dah rosak, tolonglah ambil dan buang. Janganlah biar je bersepah² merata macam kat tengah jalan atau tergantung atas pokok, mencacatkan permandangan je! Tak pasal² jadi sampah sarap, pastu orang Alam Flora yang kena bersihkan. 

Jadi tolong ye pihak yang berkenaan, prihatin dan peka. Jangan tau pacak je!

3 ulasan:

  1. Setuju...tak patut letak bendera halang lampu isyarat atau papan tanda tertentu.

    BalasPadam
  2. setuju. Jangan halang pandangan harapnya

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com