terkini dan sensasi

Khamis, 10 Mei 2018

Aura Malaysia Baharu

Assalamualaikum...(^ ^)

Syukur Ya Allah, lega sangat undi tahun ni tak sia². Berbaloi rasanya tunggu 5 tahun dengan penuh sabar, akhirnya jadi kenyataan.


Semalam memang panas sangat, pertama kali dalam sejarah keputusan PRU tamat jam 5 pagi. Fuhhh rabak bijik mata menunggu, tapi demi nak tahu Mas gagah jugak. Mula dah terlelap jam 12 tengah malam, tak larat ngantuk sangat. Terjaga jam 2 pagi terus tengok TV9 sampai habis keputusan diumumkan kat semua negeri. Nak nangis rasa bila Pakatan Harapan berjaya memenangi PRU14, sesebelum ni tak pernah rasa sebak camni. 

Pastu hari ni pun terasa aura baru tu, rasa macam segar je. Aura Malaysia Baharu tu memang dah lama dinantikan, dah lama rakyat nak kan perubahan. Mas pun nak kan perubahan, dah lama rasa terbeban sangat! Tak sia² rasa pergi mengundi semalam pakai baju + gincu merah. Hahahaa ai like merah! 

Sekarang ni tak sabar nak tunggu Tun M mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Ke-7. Respek sangat kat dia sebab di umurnya yang dah lanjut dia berusaha sedaya upaya nak ubah negara kita kepada yang lebih baik. Moga kita semua hargai pengorbanan Tun, sebab sepatutnya sekarang dia berehat je. Tapi semangat yang kuat untuk selamatkan negara buat dia tekad untuk bertanding di PRU14. Pengalaman beliau selama 22 tahun tu memang sangat diperlukan! 

Moga kerajaan baharu beri sinar baharu pada kehidupan rakyat! 

4 ulasan:

  1. sy pun..berkobar2 tonton sampai jam 5 pagi..tido pun lepas solat subuh..hehe

    BalasPadam
  2. terkejut dengan result PRU14 kalini

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com