terkini dan sensasi

Selasa, 29 Mei 2018

Dah pandai memanjat

Assalamualaikum...(^ ^)

Fuhhh mama babah geleng kepala tengok si kecik Aiyra ni, buas aihhh anak bomba sorang ni. Umur baru 8 bulan, jalan pun tak pandai lagi tapi memanjat sofa dah terer tau. Bukan setakat sofa je, kabinet TV pun dia panjat. Mengucap panjang mama, sedar² dah ada atas kabinet tu.


Dia pandai memanjat ni baru 2-3 hari ni, tak padan dengan kecik tu. Mula² babahnya yang perasan, masa tu dia berdiri kat sofa. Sekali dia naikkan lutut atas sofa dan terus panjat, dah dia buat tu kemain seronok lagi. Ada sekali tu Mas tinggalkan kejap dia dengan Airis, Mas pergi ke dapur sekejap je. Sekali pandang je ke ruang tamu tengok dia dah berdiri atas sofa, apa lagi berlari mama ke ruang tamu. Kakak Airis leka main, tak sedar adik dah panjat sofa.

Yang si Aiyra kemain seronok, siap jerit² lagi. Mama kau yang cuak, bukan apa tak padan dengan umur tu. Kecik sangat lagi nak buat kerja panjat memanjat ni, haihhh memang anak bomba sangat ni. Kakak dan abang dia dulu bila dah pandai berjalan baru tau bab memanjat ni. Ini dia baru merangkak dah terer!


Pastu ni kejadian malam ni, sedar² dia dah ada atas kabinet TV ni. Laju betul dia panjat, langsung tak takut. Mama letak bantal kat depan kabinet tu sebab nak halang dia dari tarik dekoder Astro, tapi dia lagi bijak. Dia jadikan bantal tu sebagai tempat pijak untuk panjat ke atas kabinet tu, bijak²! Mama pun tak terfikir dia akan buat camtu. 

Nampaknya lepas ni kena lebih beri tumpuan pada si kecik Aiyra ni, tak boleh leka. Kecik² cili api ni! 

4 ulasan:

  1. hahahaha ligat otak dia seligat badan.

    BalasPadam
  2. Hahahahhaha mama dah nerves ni...bijak sgt dh aiyra ni tau...

    BalasPadam
  3. Amboi . . Dah lasak tuh!
    Comey tembam Aiyra ni... Bila laaa dpt jumpa Aunty Nina

    BalasPadam
  4. hehe lenguh mama nak kepung ni..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com