Logo KBBA

terkini dan sensasi

Isnin, 28 Mei 2018

ESP Shaklee sangat membantu!

Assalamualaikum...(^ ^)

Korang tahu kan, ibu yang menyusukan anak ni perlukan banyak tenaga ketika berpuasa. Jadi kena makan secukupnya, terutama dalam bulan puasa ni. Nanti kalau tak makan, tak cukup pulak keperluan kalori. Mulalah badan letih dan tak bertenaga, pastu hasil susu pun pasti akan berkurangan.

Itulah yang paling Mas takuti bila mula berpuasa, risau sangat keperluan susu untuk Aiyra merosot. Dahlah Mas ni jenis bila sahur tak boleh makan nasi, biasa makan kurma 3 ulas dan air masak je telan banyak². Tapi bila berpuasa dalam keadaan menyusukan Aiyra ni, Mas kena cari alternatif lain untuk kekal kenyang dan bertenaga walaupun kena mengepam susu setiap hari. 


Jadi pilih punya pilih Mas berminat nak cuba ESP Shaklee ni, sejak 1 Ramadan Mas amalkan minum. Lagi pun katanya ESP ni boleh dijadikan milk booster, haaa tu yang seronok dengar. Bila dah amalkan tak sangka Mas mampu mengepam susu 2-3 sesi setiap hari sepanjang puasa ni, pastu tetap kekal bertenaga dan tak lapar sangat walaupun dah pam susu. Fuhhh rasa lega sangat, dan alhamdulillah ESP Shaklee banyak membantu!

Pastu badan memang tak penat langsung, yelah Mas ni berulang kerja 60km jugak pergi balik. Nak hadap jalan jammed lagi, sampai rumah nak berperang memasak kat dapur pulak. Kalau ikutkan mesti penat giler kan, dengan berpuasa, mengepam susu, memandu jauh dan memasak lagi. Tapi dengan amalkan ESP Shaklee ni, Ya Allah tenaga macam ajaib je. 


ESP ni Mas minum ketika sahur je, biasanya bancuh dengan 2 sudu milo dan susu low fat. Pastu kalau ada stok buah mangga Mas akan buat ESP Mango Blended, haaa yang ni serius sedap dan sangat mengenyangkan! Tu Mas kongsikan videonya.

1 ulasan:

  1. ESP memang bagus. Feni pun amalkan ESP untuk tenaga berpanjangan.

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com