terkini dan sensasi

Rabu, 9 Mei 2018

Selesai mengundi!

Assalamualaikum...(^ ^)

Tamat sudah proses pembuangan undi bagi PRU14, malam ni berdebar² aihhh nak tunggu keputusan. Moga ada perubahan yang baik pada negara kita, moga Allah makbulkan doa kita dan moga undi kita dapat membantu pembentukan Kerajaan yang adil!



Mas ni dari semalam lagi dok berdebar² nak mengundi, memang lain macam rasa mengundi tahun ni. Tapi sebab Mas dah bersedia dan tekad nak pangkah calon mana satu, jadi masa melangkah kaki ke tempat mengundi tadi memang bersemangat, tak sabar rasa nak pangkah calon pilihan. 

Tadi pergi mengundi pun dah dekat jam 4 petang, saja malas pergi awal pagi sebab mesti beratur panjang. Ramai kawan yang update kata beratur sampai 2-3 jam, Mas 3 minit je dah siap. Mas pergi tadi pakailah baju blogger yang ada lambang KBBA9, siap ada pakcik ni tegur logo tu parti mana. Hahahaa, Mas gelak je! Kang cakap logo kelab blogger takut dia tak faham pulak. 


Dah daftar nama kat kaunter semakan, terus ke tempat mengundi nombor 4. Sampai situ hanya 4 orang je tengah beratur, haaa sebab tu 3 minit je dah siap. Tapi yang kelakarnya masa kerani bertugas tu tengok IC Mas dia siap tanya lagi, kenapa gambar kat IC tak pakai cermin mata. Tergelak Mas dan terus jawab, "Gambar tu pakai contact lens kak, hari ni malaslah nak diva sangat pergi mengundi dok pakai lens!" Gelak jugak akak tu. 

Masa memangkah tu memang Mas ambik masa yang lama sikit, tengok satu² calon yang betul untuk dipangkah. Yelah kalau tergopoh² takut tersalah pangkah je, siap jadikan IC sebagai pembaris lagi. Risau tu kalau undi rosak, satu undi membawa sejuta makna! Dah siap pangkah semak lagi sekali, betul tak calon yang Mas pangkah tu. Dah puashati baru masukkan dalam peti undi, masa ni pun Mas tengok jugak betul tak label kat peti undi tu. Takutlah SPR tersalah letak label, kang tak pasal ai ngamuk macam divaAA tu. Hahahaa tak memasal viral akak nanti!


Fuhhh lega dah tunaikan kewajiban pada negara, melangkah dengan hati senang. Moga terbela nasib negara dengan undian tu, moga yang baru terbentuk! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com