terkini dan sensasi

Selasa, 8 Mei 2018

Si bujang mama!

Assalamualaikum...(^ ^)

Dia sorang je bujang dalam rumah tu, nak bagi adik lelaki takde rezeki. Nak tunaikan pun mama tak mampu dah, jadi dikelilingi lah oleh 3 dara. 

Tapi walau takde adik lelaki, Arfan ni sayang adik² dia. Bolehlah diharap kalau Mas mintak dia jagakan Aiyra, walau kadang tu banyak main. Dulu masa Airis pun dia banyak bantu jaga adiknya, tapi sekarang banyak gaduh je dengan Airis tu. Kadang benda sikit pun nak gaduh, pening haihhh mama tengok. Cuma gaduh tu takdelah berpanjangan, kejap je akan baik semula. Biasanya Airislah pandai pujuk dan ambik hati abangnya selalu. 


Cuma bab gaduh ni si bujang yang selalu kalah, kadang sampai menangis. Aduhai nak tergelak Mas tengok, dia lelaki pun boleh kalah dengan adik perempuan. Macam pagi tadi, hal remeh je Airis buat kat dia tapi boleh dia menangis dalam bilik. Mulanya Mas ingat kenapalah dia dok menangis, bila tanya rupanya marah Airis dok ambik nasi lemak dia. Alahai abang Arfan oiii, tak akan itu pun nak nangis. Gelak besar Mas dengan husband! 

Arfan ni memang camni, hati tisu sikit. Pantang gaduh sikit dengan Airis tu, mesti berlinang airmata. Kadang benda remeh temeh je, tapi dia punya nangis macam Airis tu dok pukul dia. Sebab tu sekarang kalau dia buat salah Mas jarang dah pukul, Mas cakap je benda yang boleh buat dia sedih. Haaa mesti akan nangis punya dan sedar dia dah buat mama marah, terus mintak maaf. Haaa Mas main psiko gitu je sekarang, tak perlu nak pukul marah sebab cara tu lagi berkesan.

Airis pulak dia bukan kisah, buat tak tahu je. Siap cakap "Alah itu pun nak nangis ke?" Amboi kemain lagi dia, kalau abang tu dok buat dia sama jugak dia dok melalak. Haihhh 2 orang ni memang macam², celik mata je mulalah. Kadang mama pagi² dah jadi singa lapar!

1 ulasan:

  1. huhuhu, biasalahh. kadang-kadang anak lelaki susah nak tahu isi hati dia. Tak boleh dijangka

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com