Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 28 Jun 2018

German tumpas!

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaa saja nak cerita pasal bola hari ni, sebab kat rumah tu ada yang tengah bersedih atas kekalahan German semalam. Bermuram durja lah pasukan pilihan tak dapat ke final, hehehee sedih ye bang! 


Nasiblah Mas tak tengok sampai habis perlawanan German vs Korea semalam, tertidur. Kalau tak pagi tadi mesti tak boleh tahan gelak punya, hahahaa bukan apa sebab orang tu fanatik sangat dengan pasukan German dia tu. Kalau German lawan, games pukul 2 pagi pun sanggup bersekang mata nak tengok. Sekali kalah awal, haaa kempunan ko!

Mas memang tak sefanatik tu, walaupun ada jugak pasukan pilihan Mas macam Brazil, Portugal dan Spain. Kalau games diaorang ni jam 2 pagi, tak sanggup aihhh nak berjaga tengok. Tidur lagi best, esok pagi tengok jelah keputusan secara online. Kalau kalah tak sakit hati sangat sebab tak tengok kan, redha jelah. Tapi setakat ni 3 pasukan yang Mas sokong tu layak ke pusingan 16 terbaik, moga ada satu yang layak ke final. Baru syok nak tengok nanti!


Tapi ramai yang cakap, semalam German main terlalu stress sebab nak sangat menang. Macam Korea main rilek je sebab mereka tahu menang atau kalah tetap tak layak ke pusingan 16 terbaik, jadi mereka main untuk kalahkan German je. Bila dah main dalam keadaan tertekan dan nak menang sangat memang jadi kelam kabutlah, strategi pun tak menjadi. Takde rezekilah nak ke pusingan seterusnya. 

Pada penyokong German jangan sedih sangat ek, tunggu 4 tahun lagi!

1 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com