terkini dan sensasi

Rabu, 13 Jun 2018

Macam nak pindah je!

Assalamualaikum...(^ ^)

Haaaaa bila letak je gambar ni kat IG dan FB semalam, banyaklah dapat komen². Semua kata banyak betul bawak barang, macam nak pindah rumah je. Ada jugak yang dok perasaan tong beras dalam gambar tu, heheheee memang itu tong beras pun! 


Ni Mas nak bagitau, setiap kali balik beraya memang akan bawak barang² banyak camtu. Sebabnya rumah kat kampung ni dah takde orang, jadi semua barang² dapur, toto, bantal dan barangan lain memang takde. Bila balik beraya kenalah angkut barang dapur macam beras, minyak, gula, garam, tepung dan lain². Bukannya tak boleh membeli tapi kalau bawak sendiri tu jimat sikit kan?

Pastu selimut dan bantal wajib bawak, kat sana ada tilam je. Bukannya kami tak nak letak siap² semuanya kat kampung, tapi fahamlah rumah kosong camne. Kang tak pasal² jadi bahan makanan tikus je! Kalau ramai yang balik, lagilah dengan toto sekali kena angkut, kang tak pasal² kena tidur atas lantai. Tilam ada 3 bijik je kat rumah kampung ni.

Lagi satu belum campur pakaian kami 6 beranak, memang bertong² lah. Mas lebih suka bawak tong camtu sebab senang nak susun baju, pastu jimat ruang bila susun dalam kereta. Boleh lapis² kan, selesa sikitlah ruang nak duduk dalam kereta. Haaa Mas rancang tau sebelum bawak barang banyak² camtu, bukan main sumbat je. Siap ada senarai lengkap apa nak bawak tau!

Dah bagi penjelasan kan, jadi jangan hairanlah kalau tengok Mas macam nak pindah je bila balik beraya kat kampung, hehehee!

1 ulasan:

  1. menariknya.. walaupun CT berdua je balik kg ngan mak cenggini jugak la kete kami penuh hihi..

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com