Logo KBBA

terkini dan sensasi

Khamis, 26 Julai 2018

Masalah lutut si Airis

Assalamualaikum...(^ ^)

"Mama lutut Airis sakit!" cakap sambil nangis.
"Mama, lutut Airis ni berdenyut²!" cakap sambil nangis jugak.


Haaa mulanya Mas ingat dia terlampau aktif main atau terlalu penat, jadi Mas tak hirau sangat dia cakap camtu. Siap cakap, dia macam orang tua dok sakit lutut. Tapi lama kelamaan sakit lutut dia tu makin berlarutan, kadang sampai tak boleh nak gerak dan bengkok kaki kiri tu. Kenalah sapu minyak urut tak nak sakit tu makin teruk. 

Tak nak perkara ni berlarutan hari Selasa tu Mas suruh husband bawak dia ke klinik, risau jugaklah kot ada masalah serius. Sebenarnya dia sakit dah lama, cuma kami je tak bawak dia untuk dapatkan rawatan di klinik. Jadi hari Selasa tu bawak jugak, biar doktor periksa apa masalahnya. Bila dah jumpa doktor dia suruh bawak Airis pergi x-ray, risau takut ada masalah yang serius pulak.

Hari ni lagi sekali babahnya bawak dia ke klinik untuk x-ray, dua² lutut kena x-ray. Pastu kena jumpa doktor lagi sekali untuk review keputusan x-ray. Tapi yang kesalnya tunggu punya lama kat klinik, tak dapat jumpa doktor pakar. Doktor biasa tak boleh nak bagi keputusan pasal x-ray tu, kena rujuk doktor pakar jugak. 

Doktor biasa tu kata bila tengok x-ray macam takdelah masalah serius, tapi tetap kena doktor pakar yang tengok. Esok doktor akan telefon husband untuk bagitau keputusannya, harap takdelah masalah yang serius. Risau jugak ni, berdebar tunggu esok!

2 ulasan:

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com