Logo KBBA

terkini dan sensasi

Jumaat, 31 Ogos 2018

Floria 2018 raikan tahun ke-10

Assalamualaikum...(^ ^)

Korang dah ke Floria 2018 ke? Kalau belum pergilah bawak anak², mak ayah dan kawan², banyak port menarik untuk bergambar. 



Mas dah pergi semalam lepas kerja, kebetulan nak raikan ulangtahun perkahwinan. Sambil tu boleh jalan² tengok bunga dan hiasan menarik di Floria tu. Tapi tak puas jalan semalam sebab jam 6 petang baru Mas sampai kat situ, luas dalam tu nak terokai semua. Banyak jugak Mas tak sempat pergi, macam kena datang lagi je esok. Tengoklah camne sebab Sabtu Ahad mesti ramai orang, malas nak bersesak²!

Tiket kalau nak senang, Mas nasihatkan beli online je. Ada diskaun 20% tau kalau beli online, tiket dewasa hanya RM9.60 dan kanak² cuma RM4.80 je. Itu untuk hari biasalah, kalau Sabtu Ahad lain harga tau. Boleh layari floriaputrajaya.com.my/ticketing-information/. Nak beli kat sana pun bolah, Mas tengok dah banyak kaunter tiket berbanding tahun sebelum ni. Pastu jangan lupa bawak air masak sendiri, sebab dalam tu sebotol air mineral RM2 ye. Makanan pun boleh bawak sendiri kalau nak jimat, tapi kalau tak nak dalam tu ada banyak food truck. Harga makanan memang agak mahal sedikitlah, biasalah event camtu kan?



Kalau bawak baby tu dinasihatkan bawak stroller sebab penat nak dukung baby, luas dalam tu dan banyak tempat nak pergi. Payung pun boleh bawak jugak kalau tak nak panas. Lagi satu dalam tu ada disediakan tram kalau korang malas nak jalan, bayaran dia Mas tak pasti sangat. Cuma kalau nak puashati lebih baik jalan kaki je, senang nak bergambar dan boleh nikmati suasana cantik dalam tu. Jangan lupa abadikan kenangan dalam tu, banyak sangat port cantik² untuk bergambar. Cuma kena bergilir² dengan pengunjung lain, jangan berebut sebab memang ramai yang nak bergambar. 

Ikut pengalaman, Mas puashatilah ke Floria 2018 ni. Walaupun agak sama je dengan tahun sebelum ni tapi dalam tu cantik² sangat, seronok tengok hasil hiasan yang diaorang buat. Anak² pun seronok, jadi berbaloilah pergi. Jom tengok gambar², banyak tau jangan muak pulak!






Kalau pergi malam pun cantik bergambar tau!





Puashati dapat ambik gambar banyak²!






3 ulasan:

  1. dah pergi jugak minggu lepas, tapi masa join larian sempena 10th floria putrajaya :D

    BalasPadam
  2. Waah! ada floria erk.. baru tahu sebab baca entry ni. thanks bagitau kak mas. saya nak pergi lah hari ni. hihi

    BalasPadam
  3. cantik gmbr walaupun amik malam

    BalasPadam

Blog ini berkongsi tentang kisah kehidupan dan apa yang penulis rasa dan percaya. Semua bentuk penulisan lahir dari pemikiran penulis yang tidak berapa kreatif tanpa mencilok idea sesiapa. Sebarang COPYPASTE dari blog ini perlu mendapat kebenaran daripada penulis dan dikreditkan ke blog ini. Terima kasih dari massaari.com.

Pemilik Blog: Mas Saari
Email: mas7977@gmail.com